Eminem, Dr. Dre, Snoop Dogg, Mary J. Blige in Kendrick Lamar. Foto: AP
Eminem, Dr. Dre, Snoop Dogg, Mary J. Blige in Kendrick Lamar. Foto: AP

Letošnji osrednji glasbeni nastop je bil v znamenju hiphopa – organizatorji so namreč na stadion v Ingelwoodu v bližini Los Angelesa povabili domačina Snoop Dogga in Dr. Dreja, pridružili pa so se jima še nekatere druge legende hiphopa, r'n'b-ja in rapa: 50 Cent, Eminem, Mary J. Blige in Kendrick Lamar.

Sorodna novica Ramsi v predzadnji minuti do četrtega naslova prvaka

Celoten nastop, ki je bil sestavljen iz največjih uspešnic omenjenih glasbenikov, je organiziral Dr. Dre, ki je skupaj s Snoop Doggom ter skladbama The Next Episode in California Love odprl nastop. Morda najbolj izstopajoč je bil nenapovedan nastop 50 Centa, ki je viseč z glavo navzdol rapal eno svojih največjih uspešnic In Da Club. Nič manj ni navdušila niti Mary J. Blige, ki je v z bleščicami posuti opravi in v družbi spremljevalnih plesalk zapela Family Affair, pozneje pa še No More Drama, poroča Reuters.

Sledil je nastop Kendricka Lamarja z uspešnico Alright, Eminem pa je bolj kot s svojo večkrat nagrajeno uspešnico Lose Yourself pozornost pritegnil z gesto: med nastopom je namreč pokleknil, kot je to pred vsako tekmo med himno počel nekdanji NFL-ovec Colin Kaepernick, in s tem skušal opozoriti na rasno neenakost. Ob tem velja omeniti, da Kaepernick zaradi svoje "nepokorščine" od leta 2016 zaman išče klub, ki bi mu bil pripravljen ponuditi priložnost.

Pri producentih sicer ta poteza ni naletela na odobravanje – kot poročajo nekateri ameriški mediji, je bilo Eminemu že po generalki naročeno, naj poteze ne izvede, a je ravnal drugače. Predstavniki lige NFL so trditve odločno zanikali – kot je po poročanju AP-ja zatrdil tiskovni predstavnik lige, Brian McCarthy, so v zadnjem tednu na vajah "večkrat gledali vse elemente nastopa in smo vedeli, kaj bo storil Eminem".

Foto: AP
Foto: AP

Prav posebno je bilo sodelovanje gluhih raperjev Seana Forbsa in Warrena "WaWa" Snipa, ki sta ob nastopih svojih glasbenih kolegov besedila prevajala v ameriški znakovni jezik.

Morda prav zato, ker je bil celoten nastop v znamenju doslej v NFL-ju precej zapostavljene glasbe (za dozdajšnje nastope med polčasom so bili praviloma izbrani pop- ali rockglasbeniki), je minikoncert naletel na izjemen odziv pri mnogih prepoznavnih obrazih iz sveta športa in zabave – losangeleška košarkarska legenda LeBron James je tako med drugim na Twitterju zapisal, da je bil to "najboljši nastop med polčasom, kar jih je kdaj videl", podobno pohvalo pa je na družbenih omrežjih zapisal tudi njegov košarkarski kolega James Harden.

Kot omenjeno, so organizacijo nastopa zaupali Dr. Dreju, ki je pred dogodkom dejal, da bi moral NFL že pred leti bolj jasno izraziti svojo podporo raperski in hiphoperski glasbi.

Eminem na kolenih. Foto: AP
Eminem na kolenih. Foto: AP

7 milijonov dolarjev za 30 sekund oglasa

Poleg slovitega glasbenega nastopa ob polčasu, ki ga tradicionalno sponzorira Pepsi, so pomemben del Super Bowla tudi oglasi – ti so zadnja leta postali prave mojstrovine, s številnimi znanimi obrazi in družbenopolitičnimi sporočili. Produkcija takšnih oglasov seveda ni poceni, a glede na ceno oglasnega prostora med Super Bowlom (7 milijonov dolarjev za 30 sekund oglasa), si jih tako in tako lahko privoščijo le tiste družbe z najdebelejšimi denarnicami.

Leto so prevladovali nostalgični in lahkotni oglasi ter takšni s pozitivno noto, za AP ocenjuje strokovnjak za oglaševanje in predavatelj trženja na univerzi Northwestern Tim Calkins: "Če gledamo kot celoto, praktično ni bilo oglasov, ki bi omenjali pandemijo, covid ali maske."

V ZDA že 56. Super Bowl

Med najopaznejšimi oglasi je bil po oceni Kimberly Whitler, profesorice trženja na univerzi v Virginiji, gotovo Chevroletov, ki je poustvaril kultni začetni prizor iz serije Sopranovi, pri čemer je pokojnega Jamesa Gandolfinija nadomestila njegova televizijska hčerka Jamie-Lynn Sigler. Sicer pa so prevladovali oglasi za različne kriptovalute, spletne kriptoborze in podobno, še poroča AP.

Za zvezdniško zasedbo v oglasu se je odločila tudi Toyota, ki je najela "znane Jonese" – komičarko Leslie Jones, glasbenika Tommyja Leeja Jonesa in igralko Rashido Jones, Verizon je k sodelovanju povabil komika Jima Carreyja, ki je za družbo poustvaril svojo vlogo iz filma Zgaga iz leta 1996, BWM pa je za promocijo svojega novega električnega vozila posegel po močnem orožju, Arnoldu Schwarzeneggerju v podobi grškega boga Zevsa, ki mu žena (Salma Hayek Pinault) ob upokojitvi podari – avtomobil.