Raya ima 10.000 uporabnikov in čakalno vrsto, dolgo 100.000 kandidatov. Foto: Raya
Raya ima 10.000 uporabnikov in čakalno vrsto, dolgo 100.000 kandidatov. Foto: Raya

Leta 2015 lansirana aplikacija je izjemno selektivna, uporabniki pa morajo biti del elitne druščine igralcev, milijonarjev ali influenserjev.

Kdo točno od znanih uporablja Rayo, je težko reči, ker lahko kadarkoli izklopijo svoj profil, jih pa je bilo kar nekaj opaženih ali pa so celo sami potrdili, da so (bili) uporabniki aplikacije.

Eden teh je Ben Affleck, ki je priznal, da je po ločitvi od Jennifer Garner zmenke iskal tudi na Rayi. Tam so opazili tudi Trevorja Noaha, komika in voditelja satirične oddaje The Daily Show, in to le malce, preden se je razšel z manekenko Jordyn Taylor.

Rayo je po ločitvi od Jennifer Garner uporabljal tudi Ben Affleck. Foto: AP
Rayo je po ločitvi od Jennifer Garner uporabljal tudi Ben Affleck. Foto: AP

Njegov publicist se je takrat branil, da je Noah samo informativno raziskoval aplikacije za zmenke za prispevek za The Daily Show.

Da po ločitvi uporablja tovrstne aplikacije, je bila zelo odkrita Drew Barrymore, ki je v pogovoru z Ellen Degeneres razkrila svoje izkušnje z njimi, še posebej z Rayo.

Igralka je povedala, da je slišala, da je Amy Schumer prav prek Raye spoznala svojega zdaj že nekdanjega fanta, zato se je odločila, da poskusi še sama. A, kot je potožila, kaj dosti sreče ni imela, saj da je večina komunikacije usahnila še pred zmenkom.

Na Rayi so po razpadu njegove dolgoletne zveze z Jenno Dewan opazili tudi Channinga Tatuma, ki pa je kaj kmalu uteho našel v pevki Jessie J. Ob vseh zgoraj omenjenih so aplikacijo na neki točki uporabljali med drugim še Cara Delevigne, John Mayer, Kelly Osbourne, Joe Jonas, Demi Lovato, Chelsea Handler, zvezdnik Formule 1 Lewis Hamilton in drugi.

Drew Barrymore pravi, da ni imela kake večje sreče z aplikacijo. Foto: AP
Drew Barrymore pravi, da ni imela kake večje sreče z aplikacijo. Foto: AP

Bolj ko je elitno, mikavnejše je

Pri Vogue so v svojem članku Rayo označili kot za "Soho House" (skupina zasebnih klubov za člane) in "ne-moreš-sedeti-za-našo-mizo" med aplikacijami za zmenke. "Nekako se zdi, da velja neki konsenz, zakaj iti na zabavo, ki spusti vse notri, ko pa greš lahko na zabavo, ki sprejme samo izbrano peščico?" so zapisali.

Pri New York Timesu so šli še dlje in Rayo primerjali z "iluminatskim Tinderjem".

In, da priti na Rayo, aplikacijo z vsega 10.000 uporabniki, je težko. Zdi se, da potrebuješ za sprejem prav vse: uspeh, denar, zunanji izgled, na sto tisoče ali celo na milijone sledilcev na Instagramu in prave povezave.

A ustanovitelj Raye Daniel Gendelman je za New York Times leta 2018 povedal, da ni nujno, da si privlačna zvezda Instagrama, da te sprejmejo na Rayo, bahanje z denarjem pa da je bolj opozorilni znak kot prednost.

Cilj Raye je "organiziranje digitalnih zabav", polnih zanimivih in strastnih ljudi, je dejal Gendelman, ki Rayo vidi kot shajališče vplivnih oseb za ustvarjanje novih projektov.

Poseben algoritem - in komisija

Za selekcijo poskrbita poseben algoritem in anonimna komisija 500 ljudi, ki potrdi člane na podlagi njihove prošnje, za kar so potrebna tudi priporočila. Da bi te potrdili, moraš izstopati kot ustvarjalec, biti strokovnjak za neko področje in deliti skupno vez z Rayino skupnostjo, navaja spletna stran.

A ni nujno, da bo to dovolj – moraš namreč biti tudi, vsaj malo, "poseben": Komisija išče "nekaj, kar je težko opisati, nekaj 'ekstra' – Nasine znanstvenike, raziskovalce raka, pesnike, slikarje", navaja spletna stran.

Tudi Channing Tatum je iskal partnerko na Rayi. Foto: AP
Tudi Channing Tatum je iskal partnerko na Rayi. Foto: AP

Pomembno je gledati na svet s posebno lupo, nekaj, kar bi prispevalo k "bolj zanimivim Raya pogovorom", kar se da pogosto oceniti prek družabnih omrežij kandidatov, še pišejo.

Skrajna selekcija

Kot že rečeno, odobrijo le 8 odstotkov prijav, na čakalni listi pa jih je kar 100.000. Kaj dosti več o Rayi je sicer težko izvedeti – podjetje ne objavlja številk, vse, kar se da prebrati na njihovi strani, pa je precej zavito v meglo.

Če prestanete enkrat neznosno strog selektivni proces, je zmenkarjenje prek Raye videti malce drugačno kot prek ostalih tovrstnih aplikacij. Namesto prikaza uporabnikov v vaši okolici, vam Raya prikaže globalne uporabnike.

Profile pa prikazuje kot diaprojekcijo fotografij ob glasbeni podlagi vašega izbora. In, za razliko od večine ostalih aplikacij za zmenke, na Rayi plačuješ mesečno članarino 7,99 dolarja, kar je sicer za člane kot pljunek v morje.

Strogo prepovedano je zajeti posnetek zaslona pogovora ali profila uporabnika – Raya to zazna in ti pošlje opozorilo.

"Iti na Rayo je vstopiti v čuden in mamljiv svet, poln žejnih elit, prostor, kjer se slavo meri v Instagram sledilcih in kjer je lažna skromnost, razvita v visoko umetnost," so zapisali v članku na Elite Daily.