Čeprav so njegovi sodržavljani vedeli, da je - vsaj do prevzema prestola - občasno kopilotiral letala (predvsem fokkerje), zato da mu ne bi potekla pilotska licenca, pa se jim niti sanjalo ni, da Viljem Aleksander najmanj dvakrat na mesec na skrivaj sede v pilotsko kabino fokkerja 70. Večinoma je kopilotiral na državniških poletih, občasno pa tudi na potniški liniji domačega prevoznika KLM Cityhopper (ta povezuje Nizozemsko, ki prav tako še uporablja omenjeno letalo), je razkril v pogovoru za nizozemski časopis De Telegraaf.
Nihče ga ni prepoznal
Zanimivo je sicer, da ga na poletih ni nikoli nihče prepoznal, saj je kraljeva družina na Nizozemskem načeloma precej priljubljena. A ker se ni nikoli predstavljal z imenom, kadar je nagovarjal potnike, in ker je vedno nosil pilotsko uniformo, vključno s kapo, je kar 21 let na različnih poletih užival v anonimnosti - in v pilotiranju, ki je že od nekdaj njegova strast, je poudaril.
Pri skrivanju identitete mu je pomagalo pravilo, uvedeno po slovitem napadu 11. septembra 2001, po katerem potnikom ni dovoljen vstop ali vpogled v pilotsko kabino, je še povedal v pogovoru za omenjeni časopis. Ob tem je dodal, da bo KLM Cityhopper svojega fokkerja kmalu zamenjal z boeingom 737, zato ga prihajajoče poletje čaka usposabljanje za upravljanje tega letala.
Želi si leteti dlje in z večjim letalom
"Letenje se mi zdi preprosto fantastično," je poudaril in dodal: "Poleg tega se veselim možnosti, da bi lahko nekoč letel še na kakšno drugo, bolj oddaljeno destinacijo, z večjim letalom in več potniki. To je moja prava motivacija za usposabljanje na 737." Sam na letenje sicer gleda kot na obliko sproščanja, pomembno se mu zdi, da ima ob zahtevni "službi" takšen hobi, ki od njega zahteva toliko zbranosti, da nima časa misliti na nič drugega kot na letenje: "Ko si na letalu, si odgovoren zanj, za potnike in osebje na krovu. Ko vzletiš, moraš svoje težave pustiti na tleh. Kar pomeni, da se lahko od njih zares "odklopiš" in se posvetiš samo temu."
Piloti modre krvi
Viljem Aleksander sicer ni edina kronana glava, ki uživa v letenju. Pred kratkim upokojeni britanski princ Filip (mož kraljice Elizabete II.) je bil namreč v mladosti član kraljevih letalskih sil, ko je žena sedla na prestol, pa je pilotiral le še ljubiteljsko in ob posebnih priložnostih. Tradicijo sta delno nadaljevala njegova vnuka William in Harry - prvi je bil do nedavnega pilot RAF-a v enoti za nujno medicinsko pomoč, drugi pa pilotira vojaški helikopter.
Svoje ljubezni do letenja ne skriva niti brunejski sultan Hasanal Bolkiah, ki pogosto sam upravlja svoje letalo boeing 747, izučen pilot pa je tudi jordanski kralj Abdulah, piše BBC.
Že drug intervju, v katerem razkriva zasebnost, v slabem mesecu
Nizozemski kralj je svoje državljane s podobno osebnim intervjujem, v katerem je opisoval tako odnos z ženo in hčerkami kot bolečino ob izgubi brata Frisa, presenetil že pred tedni - na predvečer svojega rojstnega dne (srečal je abrahama) je svojo zasebnost prvič v življenju razkrival na tamkajšnji nacionalni televiziji.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje