Lanskega januarja je bil NBA-zvezdnik Kobe Bryant s 13-letno hčerjo in še šestimi potniki na poti na mladinski košarkarski turnir. Med potjo na Giannino tekmo pa je helikopter v gosti megli pri kraju Calabasasu v bližini Los Angelesa trčil v hribovito pobočje in strmoglavil, umrlo pa je vseh devet potnikov.
Tožba Vanesse Bryant in svojcev preostalih žrtev je tako vključevala upravitelje premoženja pilota Are Zobayana, lastnika helikopterja Island Express Helicopters Inc. in lastnika tega podjetja Island Express Holding Corp. Podjetji naj ne bi primerno usposobili in nadzirali 50-letnega pilota, ki pa naj bi bil zaradi poleta v megli nepreviden in malomaren, polet pa bi moral v celoti odpovedati.
Eden izmed razlogov za nesrečo naj bi bila izguba orientacije
Februarja leta 2021 je izšlo poročilo ameriškega urada za varnost v letalskem prometu, ki je ugotovilo, da je po vsej verjetnosti pas megle, v katerega je priletel helikopter, pilota zmedel, ta pa je posledično izgubil občutek za orientacijo v prostoru. Preiskovalci so namreč ugotovili, da je pilot tik pred strmoglavljenjem napovedal, da se bo dvignil nad oblake, v resnici pa je sledil oster obrat v levo in strmoglavljenje – morda je napačno domneval, da se je vzpenjal, v bistvu pa se je spuščal. Preiskava je potrdila še možnost, da je bilo med vzroki nesreče tudi vztrajanje pilota, da poleta ni prekinil.
V preiskavi niso mogli potrditi, da bi imel helikopter kakšno tehnično ali mehansko okvaro. Tako naj bi več nepravilnih odločitev pilota Zobayana vodilo v nesrečo, krivo pa naj bi bilo tudi podjetje Island Express Helicopters Inc., saj naj bi bil njegov pregled zadev, povezanih z varnostjo, nezadosten in pomanjkljiv.
Pogoji poravnave ostajajo tajni
Pravni predstavniki vdove Kobeja Bryanta in svojcev umrlih v nesreči naj bi zdaj dosegli medsebojni sporazum s toženimi. Pogoji poravnave sicer še niso znani. Dokument o dogovoru so vložili k zveznemu sodniku v Los Angelesu, ta pa mora pogoje še odobriti. Če jih bo sodišče sprejelo, bo tožba proti lastniku in operaterju helikopterja ter premoženju pilota zaradi malomarnosti in z njo povezane smrti končana.
Podjetje Island Express Helicopters je sicer zanikalo kakršno koli odgovornost in dejalo, da je bila nesreča "božje dejanje" in tako zunaj človekovega nadzora. Je pa podjetje vložilo nasprotno tožbo proti dvema nadzornikoma zračnega prometa, ki sta bila zaposlena na ameriški zvezni upravi za letalski promet, saj naj bi bila nesreča posledica njunih zmotnih dejanj. Poravnava naj sicer teh dveh sodb ne bi vključevala.
V ločenem primeru sicer Vanessa Bryant toži tudi losangeleškega šerifa Alexa Villanuevo in njegov urad. Obtožuje ju namreč fotografiranja in deljenja grozljivih fotografij kraja nesreče.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje