Oboje. A hkrati je tudi evolucija tistega, kar je nekoč veljalo za ženske MC-jevke - domiselna, v stiku z modnimi smernicami, talentirana -, ne najdejo zanjo slabih besed njeni privrženci v novinarskih krogih. Je delo v izdelavi. In končni proizvod ni nikoli to, kar bi pričakovali.
Že njen prvi singel Massive Attack (s prvenca Pink Friday), ki je prišel izpod produkcijske taktirke Seana Garretta, je pustil poslušalca razdvojenega. Melodija in besedilo, ob katerih se je ali počutil star - kot da zamuja stvari, ki jih razumejo le otroci na kakšni zelo močni opojni substanci - ali pa preprosto prišel do sklepa, da je z njim vse v redu, le s skladbo ne.
Čeprav njen prvenec Pink Friday ni uzrl luči vse do novembra preteklega leta, je bila 26-letna Nicki Minaj povsod (po ZDA). Med Bilboardovo stoterico najbolj poslušanih skladb se je v preteklih dvanajstih mesecih uspelo uvrstiti kar enajst Nickijinih. Ko pa je Pink Friday le prišel na prodajne police, je v prvem tednu naštel 375.000 prodanih izvodov. S tem je Nicki postala najbolj prodajana izvajalka hip-hopa v prvih sedmih dneh prodaje po prvencu nekdaj prve dive hip-hopa Lauryn Hill leta 1988.
Nič kaj običajno življenje ...
Najdejavnejša pomočnica v svetu hip-hopa vse do leta 2010 (sodelovala je z imeni, kot sta Usher in Mariah Carey) se še sama ne zaveda dobro, kaj se je zgodilo. A odhodi iz hiše, kjer stanuje, so postali prava nadloga. Včasih je morala le zlesti v svoje kavbojke in skočiti v svoj bel BMW, da je lahko šla na zabave, kjer se je spogledovala s starejšimi možakarji. Danes pa lamborginiji, modeli iz sveta industrijske glasbe in paparaci, je pred časom razlagala za VIBE.com.
Še pred dobrim letom ni bilo tako. Bila je niti ne tako običajno dekle iz Queensa, ki je trdo delalo, da je posnelo svojo prvo kompilacijo. Razvpiti raper Lil' Wayne je bil že pred samim snemanjem odločen, da želi podpisati pogodbo z njo. Moči sta prvič združila na njeni tretji kompilaciji Beam Me Up Scotty, daleč stran od njej znanih raperskih krogov in oči javnosti.
Menjava založbe ji je dala nov zagon
Avgusta lani je Nicki podpisala pogodbo z založbo Universal Motown Records, pod okrilje katere spada tudi njena prvotna založba (katere ustanovitelj je Lil' Wayne) Young Money Entertainment. Le nekaj mesecev po podpisu je posnela cel niz videospotov za singel Lil' Freak, Shakin' it 4 Daddy in My Chick Bad z Usherjem, Robinom Thickejem in Ludacrisom. Pri Up Out My Face je združila moči z divo r'n'b-ja Mariah Carey, njuna skladba pa je dobila tudi vizualno podobo, ki jo je zaznamovala rdeče-bela tehnika.
Deset mesecev. Slabih deset menjav založbe in že je bila katapultirana iz ribnika majhnih rib v morje morskih psov. Provokativna. Priljubljena tako pri raperskih težkokategornikih kot najstniških oboževalkah - in vse to še pred izdajo njenega prvega albuma. V tem času ji je uspelo pridobiti podporo treh velikih imen v rapu: Kanye West je zanjo dejal, da bo vse osupnila s svojim slogom, Jay-Z je bil krivec, da je Thicke izbral njen Shakin' It 4 Daddy, in Lil Wayne je postal njen duhovni vodja oziroma "sensei", kot ga rada kliče danes.
In tako se je znašla na 'sceni', ki jo hkrati ljubi in sovraži. Zaljubljena v svoje oboževalke, ki jim dnevno pošilja 'tweete' prek družabnega omrežja Twitter in se jim podpisuje na oprsja. Po drugi strani pa gre za sovražnico vseh zank slave - od sosedov, ki kličejo njeno mamo, da izvejo najnovejše trače, neudobnih visokih pet do dvomljivcev. "Spominja me na Lil' Kim," je za VIBE.com pred časom razkril Pepa iz raperskega dueta Salt'N'Pepa in nadaljeval: "Drzna … toda mislim, da še ni dojela glavnega sporočila."
Pop? Hip-hop? Dance?
Za umetnico, ki se giblje v krogih, kjer je pop nezaželena, skoraj prepovedana beseda, so se tudi v Nickijinem štabu ukvarjali z vprašanjem, kje je meja, kje je Lady Gaga. "Na tem albumu so ljudje govorili: 'Oh, to je malo preveč pop zate.' Ali: 'To je preveč plesna glasba zate.' Ob tem sem se zamislila. Mislim, da ljudje govorijo te stvari zaradi preteklosti. To me žene k temu, da izumim nekaj, s čimer bom pokazala, da dekle lahko rapa na kakršno koli matrico in je še vedno v vodah hip-hopa," je razmišljala Nicki.
Čez drn in strn za ime slave
Konvencionalna modrost namreč pravi, da mora dekle, če želi uspeti kot MC-jevka, pisati skladbe o tem, kako dobra je v seksu, preden to pokaže, če sploh. In Nicki je šla čez vse hiphoperske preizkuse. Pozirala je kot Lil' Kim za svojo naslovnico druge kompilacije z odnosom: "Ni mi všeč fotografija in nočem o njej govoriti." Ni se ozirala na govorice o svoji biseksualnosti ob trditvi: "Ne hodim z dekleti in ne seksam z njimi." Za njo pa so tudi sodelovanja, kjer se je prelevila v vloge poljubljajoče kaprice (z Usherjem), zapeljivke (z Ludacrisom) in striptizete (s Thickejem).
Ob vsem tem pa je ostala mešanih občutij: "Ko sem odraščala, sem opazovala določene izvajalke, ki so počele določene stvari, in mislila sem, da jih moram posnemati. Raperke so v času mojega odraščanja veliko govorile o seksu … in mislila sem, da lahko dosežem njihov uspeh samo tako, da predstavljam isto stvar. Čeprav mi ni bilo treba nič od tega."
"Umetnica, ki želi ubrati svojo pot," tako jo je opisal Thicke.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje