Že ob prihodu Šulića na oder je bilo jasno - Maribor ima novega superzvezdnika. Violončelistu štajerskih korenin so namenili bučen aplavz. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Že ob prihodu Šulića na oder je bilo jasno - Maribor ima novega superzvezdnika. Violončelistu štajerskih korenin so namenili bučen aplavz. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Stjepan Hauser
Violončelista delujeta kot dve nasprotujoči si polovici, ki se neprestano privlačita. Medtem ko Hauser s svojo obrazno in telesno mimiko izraža vse agresivnejše tone, ki jih naredi z zamahom loka ... Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Luka Šulić
... 24-letni Šulić deluje bolj umirjeno, zatopljen v svoje note in premike prstov. A ni zaradi tega nič manj atraktiven od Hauserja. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
2Cellos
Tokrat sta imela 2Cellos več priložnosti, da se dodobra predstavita domačemu občinstvu, kot sta je imela pred meseci v Stožicah, ko sta zbrane razgrevala pred koncertom Eltona Johna. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
2Cellos
Prav Elton John je bil tisti, ki je 2Cellos opazil na YouTubu in ju povabil, da ga spremljata na njegovi turneji, kar jima je prineslo še večjo svetovno prepoznavnost in veljavo. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer

Nestrpno pričakovana in lepo sprejeta 2Cellos sta se v Mariboru ustavila v okviru kulturnih dogodkov Evropske prestolnice kulture. S postopnim ugašanjem luči je - v osnovi športna, a akustično nesporna - dvorana začela klicati violončelista s skromnimi aplavzi (zakaj skromnimi, bo pojasnjeno v nadaljevanju). Ob spremljavi hrvaške pianistke Mie Miljković se je na oder prvi podal Hauser in s klasično uverturo v nastop privabil pozornost zbranih. Nato se je po odru spustila megla. Po njej pa je stopal Šulić. Že ob njegovem prihodu je dvorana ponorela. Kriki, bučen aplavz, in če ne bi bilo stolov na parterju in bi tam stale najstnice, bi zagotovo vse planile vanj. Z Miljkovićevo sta za nekatere obiskovalce v nekaj minutah - kolikor je trajalo njuno spogledovanje s klasiko - obudila spomine na njun skupni nastop pred dobrim letom dni, ko sta nastopila na komornem koncertu v mariborski Unionski dvorani.

Hrvaško-slovenska dvojica bo v nedeljo ob 10.45 gostovala na Valu 202 pri Mirku Štularju.

Ob skupni vrnitvi violončelov na oder je duh po klasiki kar izpuhtel nekje pod Pohorjem. Igriv začetek in dvorana je že skočila, ko je prepoznala tisti znani refren Gun'n'Roses Welcome to the Jungle.

"Dober večer, Maribor! 'Ful' sva vesela, da sva v mojem rodnem kraju,"
je zbrane nagovoril Šulić in pobral aplavz spoštovanja in občudovanja, večjega, kot ga je na koncu svojega koncerta v ljubljanskih Stožicah privabil na primer Sting.
Njuna violončela sta bila vse, za kar bi običajno potrebovali vsaj pet izjemnih glasbenikov. Temu pa sta dodala še - v slogu kakšnega Davida Guette - lasersko projekcijo. Ob kolažu velikih uspešnic skupin, kot so Nirvana, Green Day, Red Hot Chili Peppers, AC/DC ter Michela Jacksona in Stinga, sta bila njuna violončela vse od naštetega in še več. Godali sta nadomestili opojno kitaro Johna Fruscianteja pri priredbi Californication (RHCP), glas Billieja Joea Armstronga pri priredbah Green Daya (kot je bil na primer Time of Your Life), Bonov glas in na trenutke osladno dramatiko U2-jev (priredba With or Without You), ujeli sta tudi zvok klavirja in orgel, ki si jih je Chris Martin tako želel na svojem predzadnjem albumu in jih vključil v Coldplayjev singel Viva la Vida.
Popolno diametralnost, ki ju razlikuje od drugih violončelistov, sta 25-letni Hauser in 24-letni Šulić nadgrajevala s šaljivimi in sproščenimi nagovori. "To ni klasični koncert. Tako da lahko zapojete z nami ali pa zaplešete. Če poznate besedilo ... Mi ga nea poznamo," je navduševal s svojo štajerščino Šulić. Hauser se je na pobudo Šulića preizkusil v slovenščini, ko je napovedal njuno priredbo With or Without You: "Sledjeća pesem ... je za vse punce."
Smooth Criminal poskrbel za prvi vrhunec
A za večino zbranih se je koncert dodobra začel šele po priredbi Jacksonove Human nature. Stari, mladi, vsi so se začeli premikati. Smooth Criminal - priredba, ki je 2Cellos s pomočjo portala YouTube izstrelila na svetovni glasbeni zemljevid, je pripravila dvorano k ploskanju. Šulić je atmosfero izkoristil še za malce ekshibicije in zavrtel svoj violončelo, kar je znova obnorelo zbrane. Hauser se je ob dotikih z lokom začel stresati, tempo sta pospešila in zadnje tone prepustila občinstvu - oziroma njihovimu stoječemu ploskanju.
Po prvem večjem vrhuncu nista "zamorila", nadaljevala sta še bolj udarno s priredbo Nirvanine himne grunga Smells Like Teen Spirit. Na odru se jima je pridružil še bobnar, razprodana dvorana je bila v večini pokonci, saj je bobnar stopnjeval tempo priredbi AC/DC You Shook Me All Night Long - v glavnih vlogah pa seveda violončela. Ko sta spravila dvorano pokonci, je nista pustila sesti. Z bobnarjem sta nadaljevala z igranjem not Highway to Hell. Nato pa odšla. Dvorana je skočila v navdušeno ploskanje, kar jih je privedlo nazaj. Ob straneh parterja so se zbrala dekleta, ki so pozorno spremljale vsak njun gib. "Hočete še?! Še močneje," je spodbujal k aplavzu Hauser, preden sta še enkrat postregla s Smells Like Teen Spirit - le da v drugo ob spremljavi bobnov - in pred dokončnim odhodom z odra nekaj čez pol deseto zvečer umirila s Stingovo priredbo Fields Of Gold.
Dvorana je hotela še, a kar je dobila, je znala ceniti in nagraditi. Maribor je s stoječimi ovacijami pospremil svoja superzvezdnika, violončelista.

Nekaj fotoutrinkov smo za vas zbrali spodaj.