14. izvedba Noči Modrijanov se je začela tam, kjer se je lani končala, s prepevanjem Ti, moja rožica. Bratranca Rok in Blaž Švab ter brata Peter in Franjo Oset so svojo pripoved tokrat začeli v zaodrju in prepustili prve minute tolkalni skupini ŠUS, mladim plesalcem Jay dance studia in instrumentalni spremljavi Poskočnih muzikantov.
S tem pa so tudi nakazali razvoj dogajanja v naslednjih treh urah in pol, ko so se kot po tekočem traku izmenjevali glasbeni gostje ter dopolnjevali repertoar največjih uspešnic slovenske zabavne in narodno-zabavne (NZ) glasbe.
Svoje potovanje po novi Noči Modrijanov so razdelili v venčke, ki so jih povezovale različne tematike, in zgodbe, kjer so v ospredje prišle zgodbe njihovih oboževalcev. Blaž je tako v prvih minutah pozornost preusmeril v občinstvo, kjer je sedel moški, ki je bil edino občinstvo ansambla na njihovem prvem nastopu.
Med samim koncertom je stekla med občinstvom tudi prava zaroka, kjer je nek fant svojo izbranko zaprosil za roko pred celo dvorano.Čustvena je bila tudi izpoved dekleta, ki je priznala, da je okrevala po bolezni tako, da je poslušala Modrijane in zaradi njihove moči znova shodila.
"Občinstvo me je zelo presenetilo. Nisem pričakoval takšnega odziva pri določenih točkah, ki so stare desetletja. Nisem mislil, da bodo peli mladi in stari. Nisem sploh vedel, ali nekatere skladbe sploh dobro poznajo. V teh ljudeh je toliko domoljubja in to so izkazovali s svojim sodelovanjem," je za MMC po nastopu povedal Blaž.
Prvič jim je uspelo združiti v glasbeni koktajl klasiko, kantavtorstvo, zborovsko petje a cappella, zabavno glasbo, imitacijo, raperja, legende zabavne in NZ glasbe ter prvo damo slovenske glasbene scene Heleno Blagne (s katero so med drugim izvedli Slakovo klasiko V dolini tihi). Toda na takšen način, da so izbrali različne glasbene žanre, ki jih je še vedno moč spremeniti v slog glasbe, ki ga izvajajo sami.
Številni znani gostje
Izstopali so predvsem vložki Perpetuuma Jazzile, 35-članskega sestava Simfoničnega orkestra RTV Slovenija na čelu z dirigentom Patrikom Greblom in en izmed vrhuncev večera Gromska strela - skladba narejena sprva kot parodija ansamblu, ki je kasneje postala del njih - s Klemnom Slakonjo, zrcalno podobo Blaža Švaba.
V znak spoštovanja pa so na svoj oder povabili tudi legende slovenske popularne glasbe, kot so Pepel in kri, Tomaž Domicelj, Andrej Šifrer, Alenka Godec, Rafko Irgolič in druge. Manjkala pa nista niti stara znanca Jan Plestenjak in Tanja Žagar. Prvi s skladbo, ki jo je posnel skupaj z Modrijani, druga z bolj veselo skladbo iz svoje avtorske ponudbe. Vsem pa je bil skupen hrupen aplavz v dvorani.
V ospredju je bil tudi mladi rod - tako pevski kot talenti na harmoniki. Število nastopajočih so krepko povečevali otroška folklorna skupina KUD Vladko Mohorič Zreče, OŠ Beltinci, Iskraemeco Kranj, AFS Študent Maribor in učenci harmonike Roka Švaba.
"Iz NZ dela so zbrali vse najbolje, kar je bilo in je. Vključno z njimi. Iz tega popularnega dela NZ glasbe so poiskali nekaj, čemur se lahko še prilagodijo. Tu je pomembna spevnost melodij, prepoznavnost melodij in prepoznavnost izvajalcev, ki jih pojejo. Naredili so koktajl in začinili s svojimi vložki. To je nekaj, kar drugje ne slišiš," je v pogovoru za MMC ugotavljal Andrej Šifrer.
Še bližje ljudem
Modrijani tokrat niso bili več toliko fizično blizu ljudem, kot so bili lani na odrski konstrukciji, ki je stala na sredini dvorane in je omogočala, da so lahko člani skupine - predvsem Blaž - animirali občinstvo na vseh koncih dvorane. Tokrat je odrska konstrukcija, na kateri je imel vsak član postavljeno svojo hiško s svojim imenom, stala na severni strani dvorane.
Po tradicionalnem odštevanju so Modrijani iz hodnikov svoje petje - na začetku samo petje brez instrumentov - preselili na oder, kjer so se prikazali nekje sredi svoje največje uspešnice, ki je sprostila malce napetosti razprodane dvorane ob velikem začetnem pričakovanju. Dogajanje se je selilo iz ene hiše - lesene konstrukcije - do druge. In vsaka hiša je predstavljala izhodišče za druge goste.
Tudi letos so Modrijani odigrali vlogo vezivnega tkiva med dvakrat večjim številom gostov, kot so jih zbrali lani. Brez prestanka - le z vmesnimi pripovedmi, v katere so vključili tudi svoje oboževalce (od zaroke do deljenja navdihujočih zgodb, kako je prav njihova glasba rešila življenja). Kar je pomenilo tudi, da so Modrijani prepuščali večino glasbene pobude gostom in se jim priključevali le na določenih delih. Toda ob tem je seveda Blaža znova metalo iz ene strani odra do druge - ob njegovih tipičnih kretnjah in mimikah.
V iskanju posebnosti Noči Modrijanov ...
"Noč Modrijanov je zame zanimivost, ki je vsako leto spektakel. Fantje vsako leto pripravijo še večji spektakel, ko občinstvo ne ve več, kaj lahko še pričakuje. Oni vedno najdejo dopolnjujoče delčke. Noč Modrijanov je rezultat truda štirih fantov in ekipe za njimi, ki razvajajo slovensko občinstvo iz leta v leto," je za MMC komentiral Sašo Avsenik.
Harmonikar se je vrnil na Noč Modrijanov s svojim ansamblom. Podobno kot številni drugi gosti. Toda veliko je bilo tudi novincev. Med njimi Blaževa sovoditeljica v oddaji Slovenski pozdrav Darja Gajšek. "Mislim, da v zadnjih letih, od kar je bila druga Noč Modrijanov na Dobrni, še pod kostanji v šotoru, pa do danes, nisem manjkala na nobeni. Vedno sem bila v prvi vrsti. Z Blažem se poznava že deset let in dobro poznam njihovo delo, ampak nastop na Noči Modrijanov je neopisljiv dogodek," je dejala Gajškova za MMC.
Glasbena ponudba, ki so jo Modrijani ustvarili z gosti, je tako res zajela same uspešnice, popestrena pa je bila še z nekaterimi manj znanimi, morda že pozabljenimi skladbami. Sicer je bila (vsaj, kar se tiče venčkov skladb Modrijanov) podobna lanski - le da s še večjimi nostalgičnimi vložki. In prav tu se najbolj pokaže največja pomanjkljivost Noči Modrijanov, ki je lahko usmeritev za naprej: večji poudarek na novejši produkciji. Toda, kot je potrdil sinočnji večer, masovna proizvodnja glasbe poslušalca ne gane v tolikšni meri kot Rdeči cvet Beneških fantov, Bila sva mlada oba Slaka in Fantov s Praprotna, Vrh planin ansambla Lojzeta Slaka, Na Roblek bratov Avsenik ...
"Moja želja je, da bi se nekaj takega dogajalo tudi v zabavni glasbi. Da bi združili vse moči v zabavni glasbi in priredili takšen večer," je za MMC razmišljal Alfi Nipič, ki je znova združil moči z Joži Kališnik in Jožico Svete v enem izmed najbolj čustvenih delov večera, ko so se vživeli v viže, ki jih običajno prepevajo Fantje s Praprotna. "Najraje sem se pogovarjal s Tonetom Štritofom in letos sem se dogovoril z njimi, da zapojejo del viž Avsenikovega terceta. Toda pred dvema dnevoma nas je Tone zapustil. Modrijani se zaradi vaj nismo mogli udeležiti koncerta, mu bomo pa šli v naslednjih dneh prižgati svečo," je razložil Blaž preden je postavil Avsenikov tercet "v čevlje" Slakovih melodij.
Hkrati pa je bil prav Nipič "kriv", da se je na Noči Modrijanov prvič pojavil raper, in sicer njegov najnovejši glasbeni sopotnik 6Pack Čukur. "Predstavljal sem si, da bo na odru huje. Ko je pred tabo toliko ljudi že vživetih v dogajanje, ki so ga Modrijani ustvarili pred tvojim prihodom, ni tako težko kot pri nas, ko je včasih manj ljudi in se moraš bolj truditi za njihovo pozornost," je komentiral velenjski raper in dodal: "Bolje je, da prevlada slovenska glasba, kot katera koli druga. Mislim, da so oni zelo garali, da so prišli do mesta, kjer so danes, vsi ostali pa smo malo zaspali."
Obujanje nostalgije
Možnost, da zapojejo še z najboljšim NZ ansamblom ta hip, je na oder privabil člane zasedbe Pepel in kri, ki jih prihodnje leto čaka 40. obletnica delovanja (toda, kot je dejal eden izmed članov zasedbe, Vojc Sfiligoj, večjega koncerta za prihodnje leto - za zdaj - ne načrtujejo). "V času naše popularnosti smo tako polnili dvorane s takšnim vzdušjem vse do razpada Jugoslavije. Takšni nastopi so bili za nas popolnoma običajni povsod po nekdanji skupni državi. To sem doživel tudi v zasedbi, kjer sem bil pred Pepel in kri. Moram priznati, da sem vesel, da se dvorane znova polnijo in da ljudje radi obiskujejo te koncerte. Vsak tak koncert ocenjujem za praznik slovenske glasbe," je poudaril Sfiligoj.
Kar ustvarja Noč Modrijanov, pa ni glasba, ampak so ljudje. Zadnje čase le redko vidimo razprodane slovenske dvorane, ki stoje ali v objemu prepevajo skupaj z nastopajočimi. "Imajo takšno občinstvo, ki z njimi diha, in so profesionalci. Veliko je treba, da postaviš takšen oder in organizacijo dveh večerov. Potrebno je veliko discipline in dela. In po vseh vajah je treba ustvariti še emocijo. To ni šala. Delal sem že podobne stvari in vem, kako te izčrpa," je za MMC poudaril Jan Plestenjak.
Občinstvo, ki tvori Noč Modrijanov
Ceste v središču Celja so tako že ob sedmi uri postale neprevozne, ljudje so prišli na koncert z vse Slovenije in bili pripravljeni za vstopnico plačati tudi 50 evrov (kolikor se je vrtela cena nekaj časa na črnem trgu; nekaj dni pred koncertom je znova padla - zaradi prevelike ponudbe in tudi strahu, ki so ga letos sprožila vprašanja, kako je mogoče razprodati dva večera v nekaj minutah, in s tem vzbudile pozornost inšpektorjev). Precej nejavolje pa je povzročil sedežni red, ki ni bil označen, tako da so se morali zamudniki zamuditi s pogledom z vrha dvorane.
Toda organizacija, druženje in umirjenost varnostnikov so bili obrobni razlogi, da so se obiskovalci prepustili toku večera. Med zbranimi so prevladovali predvsem mladi. In to je za ene dokaz, da je v zadnjih letih prišlo do demistifikacije NZ glasbe kot "goveje glasbe". Za druge je to odgovor na prenasičeno turbofolk ponudbo z Balkana. Za tretje sprejetje slovenske identitete. "Slovenci so potrebovali čas, da so prestopili mejo, in sami sebi priznali, da je to naše in da je prav, da se ta glasba sprejme," je zaključil Sfiligoj.
Več utrinkov s koncerta pa si lahko pogledate spodaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje