Foto:
Foto:
Dvanajst luči, katerih ogrodje je ovito v svilene trakove, je narejenih ročno in prav posebej za Restavracijo Slon 1552. Foto: Peter Irman
Mali slonček Sulejman je že drugič prišel iz Madrida v Ljubljano. Umetniško skulpturo je naredila srbska umetnica Ana Djordjević. Foto: Peter Irman
false
Svetila britanskega oblikovalca Toma Dixona in fotografije starega Hotela Slon. Foto: Peter Irman
V restavraciji so hoteli obdržati koncept bistroja, ki je bil prepoznavni element stare restavracije ob Čopovi ulici. Foto: Peter Irman
Staro-novo je rdeča nit opreme restavracije. Ambientalne luči je izrisala arhitektka Ksenija Djordjevic, ki je iz starega bistroja rešila in ohranila trikotno svetilo ob oknu. Foto: Peter Irman

"Hotel Slon nameravamo popolnoma obnoviti: tudi vse hotelske sobe, dogradili bomo nadstropje, garažo," razkrije generalni direktor hotela Gregor Jamnik in nadaljuje, da je strateška usmeritev "Slona spremeniti in nadgraditi v urbani, moderni hotel z elementi luksuza". To posledično pomeni, da umestitev hotelskega bistroja ob žuboreči Čopovi ulici ni bila več primerna lokacija "za izvajanje vrhunske kulinarike".


Če imate v svojem kraju zanimiv Prostor in pol, nam predlog pošljite na: lepota.bivanja@rtvslo.si ali katja.stok@rtvslo.si

Lanski obnovi fasade in zasteklitvi arkad (ki bodo omogočile večjo površino Kavarni Zvezda in novi trgovini z oblačili ob Čopovi) je sledila drzna odločitev uprave, da priljubljeni Slonov bistro preseli na mirno Nazorjevo ulico in mu odtisne svojevrsten pečat svetovljanskosti, skozi katerega subtilno pronicajo artefakti spominov nekega življenja in obdobja tega starega ljubljanskega hotela.
Prenova Slovenske ceste je z močjo magnetne sile, ki ob rob kovinskega traku pritegne tok elektronov, sprožila niz vihravih sprememb ob nedrju te osrednje ljubljanske ceste; osvežitev pročelij utrujenih zgradb, odprtje novih lokalov in obuditev promenade vse tja do štirih litoželeznih volkov brez jezika kiparja Antona Dominika von Fernkorna pod Tivolskim gradom, kar je nedvomno prevetrilo tudi življenjsko silo zelene prestolnice Evrope 2016.
Tista o slonu iz Madrida
Zdi se, kot da so koncepti ruši, zidaj in dograjuj od nekdaj spremljali to za svoj čas moderno zgradbo ob nekdanji Dunajski in Šelenburgovi ulici, ki je do danes pravzaprav ohranila le svoje ime - Slon, vse drugo je statična spremenljivka. Novo ime Restavracija Slon 1552 daje slutiti pridih newyorškosti, v samem bistvu pa opominja na leto obiska slona Sulejmana, ki naj bi tu počival, ko se je iz Španije na Dunaj vračal avstrijski vojvoda Maksimilijana II. – slon Sulejman je v bavarskem narodnem muzeju nagačen preživel vso 2. svetovno vojno in celo bombardiranje Münchna, po koncu vojne pa naj bi reveža prodali kot material za izdelavo usnjenih čevljev.
"Mednarodni trend hotelirstva narekuje vedno več oblikovanja, tako v restavracijah kot javnih prostorih in hotelskih sobah. Z oblikovanjem narekuješ življenjski slog gosta. Trend pa je takšen, da moderni popotniki iščejo drugačne, inovativne prostore," razmišlja Gregor Jamnik, ki je vizijo nove podobe Slonove restavracije zaupal srbski arhitektki Kseniji Djordjević (ta je med drugim podpisana pod prenovo slovitega beograjskega hotela Moskva).
Mehki minimalizem in unikatni elementi
Mlada in ambiciozna arhitektka notranji ambient Restavracije Slon 1552 opiše kot mehki minimalizem – čiste in ravne linije mehča toplina materialov, zeleno rastlinje in razsvetljava. V eklektični mešanici predmetov iz nekdanjega bistroja in tistih, ki so zbrani od vsepovsod – na tleh ročno izdelana afganistanska čilima iz vintiage prodajalne, ogledalo iz starinarnice v Beogradu, leseni premikajoči se paneli, ki dajejo pridih azijskosti, za točilnim pultom pa po principu à la cuisine française izobešene bakrene kuhalne posode, ki vodijo pogled v osrčje kuhinje – izstopajo detajli, oblikovani in izdelani le za to priložnost.

"Unikatni elementi dajejo prostoru specifično identiteto. Svetila, ki lebdijo po celotnem prostoru in so osrednji element, sem izrisala sama, po načrtu pa jih je izdelala Ana Djordjević. Naredila je podkonstrukcijo in jo ovila s svilenimi trakovi. Za izdelavo vseh dvanajstih svetil, ki so narejeni ročno, je potrebovala dva meseca," pripoveduje arhitektka, ki je svetila različnih geometrijskih oblik uskladila z 'must have' kosom britanskega oblikovalca Toma Dixona, in sicer iz novejše kolekcije Beat Stout Black.
Monolitski točilni pult iz istrskega kirmenjaka
Po meri izdelana so tudi vsa stenska svetila, police, sedišča (ki so reminiscenca stola Eiffel Chair Charlesa Eamesa) in monolitni točilni pult geometrijske oblike iz belega istrskega kamna kirmenjak. Referenca na sodobno oblikovanje trenda geometrijskih vektorskih oblik izraža tudi prikupna skulptura miniaturnega slončka ob vhodu v lokal.

"Tudi tega slona, ki je varjen iz armature in pobarvan na zlato, je izdelala Ana Djordjević, ki živi in dela v Madridu. In veste, v nekem trenutku je Gregor Jamnik dejal: 'O, znova k nam prihaja slon iz Madrida!, tako kot je leta 1552'," smeje razlaga sogovornica, ki je koncept prostora glede na funkcionalnost razdelila na tri ločene, a med seboj povezane ambiente: "Naročniki so imeli jasno vizijo, kakšne goste želijo; od mlajše populacije do gostov hotela, poslovnežev pa tudi gostov, ki so bili že prej stalne stranke restavracije."

Koncept odprte kuhinje
Čakalni del ob vhodu s policami za knjige in revije se nadaljuje v bolj sproščeni del z nižjim sedenjem (kjer so v kotu izpostavljene zeliščnice, ki jih uporabljajo tudi v kuhinji, na stenah pa fotografije stare Ljubljane in interjerji stare Slonove restavracije s Thonetovimi stoli) ter bistro del s točilnim pultom. "Pri visokem sedenju smo vztrajali, saj je bil že prej v bistroju. To je Slonova tradicija, saj lahko prideš sem na kosilo sam in na hitro nekaj poješ za točilnim pultom. Vztrajali smo tudi pri tem, da je za točilnim pultom odprta kuhinja, kar je sodoben trend. Kljub temu da gledamo v kuhinjo, iz nje ne vohamo vonjav, saj je vmes steklo. To je velik plus, saj se tudi v najboljših restavracijah po svetu zgodi, da imajo odprte kuhinje, iz katerih se vije vonj, ki se napoji v obleke gostov, tako da so samo še za v čistilnico. To je nadgradnja teh izjemno priljubljenih odprtih sistemov kuhinj," razlaga Gregor Jamnik.

Prepletanje starega in novega
Zadnji del prostora je namenjen poslovnim kosilom in daljšim sestankom, kar je skušala arhitekta upodobiti z uporabo materialov: po tleh je les, in ne epoksi tlak kot v spodnjem delu, mize so pogrnjene z dolgimi prti in obdane z udobnejšimi stoli z naslanjali. V posebnem VIP-delu so izobešene izvirne fotografije Slona iz vseh obdobij. "Našli smo celo izvorno skico zunanjosti Slona in stari jedilnik z začetka prejšnjega stoletja. Nekatere fotografije so bile že v stari restavraciji, druge smo našli v arhivu Ljubljane, kot je tale avtomobil, ki je pravzaprav taksi hotela Slon iz prejšnjega stoletja," razlaga arhitektka, ki je s posluhom za spoštovanje tradicije hotela v zadnjem trenutku iz starega bistroja, ki so ga porušili, rešila steklena svetila trikotne oblike iz mesing konstrukcije.
Fotografije: Peter Irman

*Izbor prostorov v rubriki Prostor in pol je uredniški in ne gre za plačane oglase. Namen objave tovrstnih člankov je zavedanje, da imajo prostori, v katerih bivamo, premišljeno vsebino, ki lahko sloni na inovativni ideji, strasti do oblikovanja in arhitekture ali spoštovanju kulturne dediščine.