Novinarji TV Slovenija smo od včeraj pozivali ljudi, ki so dobili sporočilo ali pošto, da je bil njihov izvid pozitiven, naj se nam oglasijo. Kljub temu da je objavo delilo več kot 100 uporabnikov Facebooka, nismo dobili nobenega primera.
Javilo pa se nam je nekaj ljudi, ki so dobili SMS-sporočilo, da je njihov izvid negativen. Kako poteka obveščanje, smo preverili v klicnem centru vstopne točke Zdravstvenega doma Ljubljana. Tu paciente prek osebnih zdravnikov naročajo na testiranje in jih nato obveščajo o rezultatih. Število je vsak dan večje, v zadnjih dneh na njihovi vstopni točki na Metelkovi ulici dnevno opravijo okrog 700 brisov.
Zakaj se število testiranj povečuje?
"Osebni zdravniki po navodilih Ministrstva za zdravje in NIJZ-ja na testiranje napotijo vse, katerih klinična slika je taka, da bi lahko šlo za covid-19," nam pojasni predstojnica Splošne nujne medicinske pomoči v ljubljanskem zdravstvenem domu in vodja njihove vstopne točke Mateja Škufca Sterle. Kot vemo, so simptomi lahko podobni kot pri drugih prehladnih obolenjih. "Ker je v tem času poleg koronavirusa tudi več drugih viroz, je število testiranj vsak dan večje," pojasnjuje zdravnica.
Na bris se trenutno v Ljubljani čaka tudi do dva dni, čakalna doba se iz dneva v dan podaljšuje. Kolikor zmorejo, povečujejo zmogljivosti, pravi Škufca Sterletova: "Vključujejo se zdravniki, diplomirane medicinske sestre, laboranti, iščemo kader vsepovsod, kdor to zna in je pripravljen delati."
Obveščanje o izvidih: Od vstopne točke do laboratorija in nazaj
Brise, odvzete na vstopni točki ZD-ja Ljubljana, kurir odpelje v laboratorij Inštituta za mikrobiologijo in imunologijo. V laboratoriju so uvedli tudi nočno izmeno, tako da testirajo vse brise, ki so bili opravljeni čez dan. Številke pozitivnih in negativnih primerov sporočijo NIJZ-ju, enako storijo v vseh ostalih laboratorijih. To so številke, ki jih dopoldne naslednji dan sporoči vlada.
Sproti pa iz laboratorija o izvidih obveščajo tudi vstopno točko, od koder nato obvestijo vse, ki so bili testirani.
Ko dobijo rezultate, najprej pokličejo vse, katerih izvid je bil pozitiven. Povprašajo jih po zdravju, jim dajo osnovna navodila ter jim naročijo, naj tako oni kot njihovi družinski člani ostanejo doma. Za podrobnejše informacije jih pozneje pokliče epidemiolog. Tudi na njegov klic je treba zaradi preobremenjenosti čakati vse dlje, do 24 ali celo 36 ur.
Tiste, katerih izvid je negativen, obvestijo s SMS-sporočilom. Po družbenih omrežjih so zaokrožile trditve, da so obvestila o izvidu dobili tudi nekateri, ki niso bili na testiranju. Zakaj prihaja do napak? Zdravnik Zdravstvenega doma Ljubljana Milan Žnidaršič, ki dela v klicnem centru, pojasnjuje, da je cel postopek precej zapleten: "V celem postopku sodeluje 9, 10 ljudi, od tega, da pacient pride do osebnega zdravnika, preko vstopne točke, kjer mu vzamejo bris, do laboratorija, nazaj do vstopne točke, od koder ga obvestimo o izvidu. Imamo različne računalniške programe, podatke – med njimi tudi telefonske številke – se prenaša in tu lahko pride do nekaterih napak. Žal. Seveda se zavedamo, da je to nezaželeno in se poskušamo temu čim bolj izogibati, ampak žal do tega prihaja."
Razlog za napake je tudi zastarel računalniški sistem. "Nekdo mora ročno vnesti vse številke teh, ki bodo obveščeni, da so bili negativni na brisu. Če vnašaš po več sto telefonskih številk dnevno, se lahko tudi zatipkaš," pojasnjuje Žnidaršič. Prav zato je v SMS-u, ki ga dobijo pacienti, zapisano tudi, naj jih v primeru napake pri obveščanju pokličejo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje