Slovenija se med drugim dogovarja z evropskimi partnerji, da bi pripravili skupen prevoz potnikov iz Evrope. Predvideno je, da bi ti potniki do konca tedna pristali na enem izmed evropskih letališč, od koder bi se nato slovenski državljani vrnili v domovino. Pri komercialnih poletih so se namreč pojavile težave, saj nekatere letalske družbe že vnaprej zavračajo potnike z Diamond Princessa, so za STA še pojasnili na ministrstvu za zunanje zadeve.
Med šestimi Slovenci na ladji Diamond Princess so štirje iz Slovenj Gradca. Tamkajšnja občina sporoča, da jim je ob kakršnih koli morebitnih logističnih ali drugih težavah pripravljena priskočiti na pomoč.
Slovenska vlada se je medtem seznanila z ukrepi, ki se uporabljajo v povezavi z novim koronavirusom: "Ukrepi iz ZNB (Zakona o nalezljivih boleznih) se uporabljajo glede na trenutno stanje ogroženosti zdravja prebivalstva Republike Slovenije in ob upoštevanju načela sorazmernosti. Do današnjega dne v Republiki Sloveniji nismo potrdili primera obolelega s koronavirusom, prav tako nimamo oseb, ki bi jih repatriirali iz Vuhana v provinci Hubei."
542 okuženih na ladji
Kot so sporočile japonske oblasti, so testirali prav vse potnike na ladji, izkazalo se je, da jih je z novim virusom okuženih kar 542, s čimer je ladja postala največje posamično žarišče novega virusa zunaj Kitajske. Tisti, pri katerih testiranja niso potrdile okužbe, bodo lahko počasi začeli zapuščati ladjo – a le, če je oz. so zdravi tudi tisti, s katerimi so delili kabino.
"Vsi si želijo čim prej domov in upam, da jim bomo pri tem lahko pomagali," je dejal tamkajšnji minister za zdravje Kacunobu Kato. Izkrcavanje bo potekalo počasi, saj je na ladji še vedno okoli 3000 ljudi – nekaj so jih namreč že evakuirali, druge pa so odpeljali na zdravljenje v tamkajšnje bolnišnice –, poleg tega pa tudi vsi rezultati testiranj ne bodo znani hkrati. Načrtujejo pa, da bodo vse potnike z ladje izkrcali do petka.
14-dnevna karantena kot "plavajoči zapor"
Potniki so bili v karanteni vse od 5. februarja, ko se je izkazalo, da je 10 od 3711 potnikov na ladji okuženih z novim sevom koronavirusa. Obstaja precejšnja verjetnost, da je okužba povezana s potnikom, ki je na ladji preživel pet dni med 20. in 25. januarjem, se izkrcal v Hongkongu, šest dni pozneje pa s simptomi bolezni covid-19 prišel v tamkajšnjo bolnišnico. Nekaj dni po tem so se znaki bolezni namreč pojavili tudi pri potnikih na ladji.
Japonske zdravstvene oblasti so zato ladjo zasidrale v Jokohami, odredile 14-dnevno karanteno, okoli 1000 zaposlenim dale stroga navodila glede gibanja po ladji, razkuževanja rok, delovnih in drugih površin, priprave hrane in podobnega.
Potniki so morali večino časa preživeti zaprti v svojih kabinah, če so jo zapustili, so si morali nadeti zaščitno masko in zaščitne rokavice, zaradi česar so se številni pritoževali nad nečloveškimi razmerami, ki so jih opisovali kar kot "plavajoči zapor". A najhuje pri vsem tem je, da očitno karantena ni opravila svojega, piše AP.
Zelo ohlapno spoštovanje pravil?
Zbolela sta namreč tudi dva izmed japonskih zdravstvenih delavcev, kar kaže, da se ne posadka, ne potniki, ne zdravstveni delavci niso najbolj striktno držali zapovedanih protokolov, piše ameriška tiskovna agencija in navaja Paula Hunterja z univerze v vzhodni Angliji: "Sumim, da ljudje le niso bili tako izolirani, kot je bilo napovedano in kot smo pričakovali."
Morda je krivo zgolj to, da se ljudje niso bili pripravljeni držati zapovedanih pravil karantene, še pravi Hunter. "Težko je uveljavljati karanteno na ladji, precej prepričan sem, da si je nekaj potnikov mislilo, da ne bodo nikomur dovolili, da jim zapoveduje, kaj lahko počnejo in česa ne," je dejal.
Še dva tedna karantene?
Pri tem pa je opozoril, da je za vse vpletene veliko razočaranje, da karantena ni zajezila števila obolelih. Vprašanje je namreč, ali ni posredi še kaj drugega, na primer morda še neznan način širjenja. "Glede na to, kako se virus še naprej širi, bi morali domnevati, da so vsi, ki so bili na ladji, morda okuženi in bi jih zato morali obdržati v karanteni še najmanj dva tedna. Če tega ne bodo storili, bo to zelo neodgovorno," je še opozoril.
Britanska epidemiologinja Nathalie MacDermott pa dodaja, da je treba upoštevati vse vidike življenja na ladji – tudi (verjetno problematično) odlaganje oz. shranjevanje odpadkov, delovanje klimatskih oziroma prezračevalnih naprav in podobno.
Japonski znanstveniki so sicer zatrdili, da je dvotedenska karantena dovolj, kot dokaz pa navedli karanteno 500 Japoncev, ki so se vrnili iz Vuhana. Po 14 dneh so virus našli le pri enem.
"Širjenje virusa neizbežno, zato karantena nima smisla"
Po drugi strani pa nekdanji regionalni direktor WHO-ja Shigeru Omi opozarja, da je bila karantena v veljavi le za potnike, za zaposlene pa ne: "Ti so še vedno spali v skupnih kabinah, skupaj pripravljali hrano, jo jedli in obenem stregli še potnikom." Virus se je po njegovih podatkih že pojavil po različnih delih Japonske, zato je že zdaj jasno, "da je širjenje virusa neizbežno, zato karantena nima smisla".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje