Kot so zapisali na spletni strani Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ), je bila epidemiološka služba NIJZ obveščena o povečanem številu prijavljenih salmoneloz, ki jih obravnavajo območne enote Ravne na Koroškem, Murska Sobota in Celje. Epidemiološka preiskava je v teku.
Vir okužbe v tem trenutku še ni znan. Je pa uprava za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin na podlagi informacij, ki ji jih je posredovala epidemiološka služba, začela poizvedovanja in inšpekcijski nadzor. Na podlagi doslej zbranih podatkov so bili sprejeti prvi previdnostni ukrepi, so sporočili z ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.
Kot so poročali v oddaji Svet na Kanalu A, so konec tedna prve štiri paciente z okužbo salmonele hospitalizirali v Splošni bolnišnici Murska Sobota. Po neuradnih informacijah pa naj bi bilo vsem štirim obolelim skupno, da naj bi pred tem zaužili v eni od trgovin kupljen biftek.
Kot poudarjajo pristojni, je za preprečevanje bolezni pomembna dobra toplotna obdelava živil, zlasti surovega mesa. Treba je preprečiti t. i. navzkrižno kontaminacijo živil v kuhinji, zato svetujejo, da za obdelavo surovega mesa uporabljamo poseben pribor.
Svetujejo tudi, da hitro pokvarljiva živila hranimo v hladilniku pri temperaturi, nižji od štirih stopinj Celzija, pri čemer naj se surova živila ne dotikajo živil, ki so že pripravljena za zaužitje. Še en nasvet, da bi se izognili okužbi, pa je skrb za dobro osebno higieno – umivanje rok po uporabi stranišča, po menjavi plenic, po delu s surovimi živili, zlasti s surovo perutnino, pa tudi sicer pred in med pripravo hrane.
Lidl zaradi suma salmonele odpoklical biftek Fingušt
Trgovec Lidl je medtem iz prodaje odpoklical Tatarski biftek Fingušt proizvajalca Mesnine Štajerske, in sicer zaradi suma na vsebnost bakterije Salmonella. Serijska oznaka izdelka je 246404.
V mesnici Fingušt so za N1 potrdili, da naj bi okuženi uživali prav njihov tatarski biftek. Proizvajalec stranke poziva, da zaradi možnega tveganja za zdravje izdelka ne uživajo.
V Lidlu kupce prosijo, naj izdelek vrnejo v katero koli izmed njihovih trgovin, kjer jim bodo povrnili kupnino tudi brez predložitve računa.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje