"V skladu z ugotovitvami bomo izvedli vse potrebne individualne in sistemske ukrepe s ciljem preprečitve ponovitve tovrstnega odklona," so sporočili iz dispečerskega centra v Mariboru.
"Vsekakor bomo revidirali obstoječi sistem procesnih in tehničnih varovalk, ki se v naši službi uporabljajo s ciljem pravilnega geolociranja kraja dogodka. Prav tako bomo ponovno apelirali za vzpostavitev elektronske izmenjave podatkov med regijskimi centri za obveščanje in dispečerskimi centri zdravstva, pri čemer računamo na konstruktivno sodelovanje Uprave RS za zaščito in reševanje, saj tovrstna povezava deluje edino med Regijskim centrom za obveščanje Ljubljana in DCZ-jem Ljubljana," so zapisali v današnjem sporočilu za javnost v DCZ-ju Maribor.
Dodali so, da nastali neljubi dogodek obžalujejo, hkrati pa se zahvaljujejo klicatelju in očividcem na kraju dogodka za sodelovanje, saj so s svojim preudarnim ravnanjem prispevali k srečnemu razpletu. "Vsem vpletenim, predvsem pa oboleli osebi, ki je potrebovala nujno medicinsko pomoč, se v DCZ-ju Maribor iskreno opravičujemo," so navedli.
Komunikacijski šum zaradi podobnosti dveh lokacij
Preliminarne ugotovitve primera, ko se je v ponedeljek pri Sanolaborju v Velenju zgrudil moški, dispečerski center pa je sprva aktiviral celjsko enoto nujne medicinske pomoči in jo poslal k Sanolaborju v Celje, po navedbah DCZ-ja Maribor kažejo, da je komunikacijski šum nastal zaradi naključne podobnosti lokacij v Velenju in Celju. "Tako je sprejemni zdravstveni dispečer na podlagi natančnega opisa mikrolokacije dogodka in odgovorov na dodatno postavljena vprašanja kraj dogodka zmotno geolociral v Celju," pojasnjujejo.
Tovrstni komunikacijski šumi pri obravnavi klicev so po njihovih navedbah mogoči predvsem zaradi vpliva stresa na obeh straneh, nesodelovanja klicateljev ali nedelujočih procesnih in tehnoloških varovalk. Zaradi tega je pomembno, da klicatelji zdravstvenemu dispečerju povedo točen naslov z navedbo ulice, kraja in občine ter opis mesta dogodka. Prav tako je nujno, da navedejo telefonsko številko, na kateri so dosegljivi za povratni klic.
Po kronologiji DCZ-ja Maribor je od prvega klica na pomoč do prihoda ekipe nujne medicinske pomoči na kraj dogodka v Velenju minilo nekaj manj kot 17 minut.
DCZ Maribor pokriva 32 občin s skupno 607.658 prebivalci. Na tem območju koordinira delovanje 19 izvajalcev zunajbolnišnične nujne medicinske pomoči. V povprečju dnevno obravnava od 160 do 200 klicev na pomoč.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje