Združbo je vodil prvoosumljeni 45-letni moški iz okolice Ljubljane, ki je usmerjal druga dva osumljenca, stara 26 in 55 let. Po njegovih navodilih sta namreč izvrševala tatvine vozil z uporabo specialnih naprav za izvrševanje tatvin. Avtomobile so kradli pretežno v Ljubljani in širši okolici. Vodja združbe je ukradene dele vozil shranjeval na različnih lokacijah in jih nato prodajal tudi prek podjetja, katerega glavna dejavnost je prodaja avtomobilskih delov in v katerem je bil zaposlen, je za medije pojasnil vodja sektorja za splošno kriminaliteto na Policijski upravi Ljubljana Valter Zrinski.
"Vedeli smo, da tudi v Sloveniji obstaja tržišče z ukradenimi vozili," je v izjavi medijem dejal vodja sektorja za splošno kriminaliteto na Generalni policijski upravi Dejan Garbajs. Po njegovih besedah je vozila vedno težje odpeljati s kraja, predelati in vrniti v cestni promet, saj so vedno bolje označena in zaščitena, na primer s serijsko blokado motorja. Storilci sicer še vedno najdejo pot, kako zaobiti to elektroniko, zato je svetoval, naj lastniki sami dodatno zaščitijo svoja vozila.
Ob zaključku akcije, v kateri so bili uporabljeni tudi prikriti preiskovalni ukrepi, je bilo v preteklem tednu opravljenih skupno 13 hišnih preiskav na 10 lokacijah v okolici Ljubljane, v katerih je sodelovalo več kot 50 kriminalistov in policistov PU-ja Ljubljana. Najdenih in zaseženih je bilo več kot 240 delov vozil, tudi cela vozila, in dokumenti ukradenih vozil itd. Za do zdaj identificirane dele vozil so ugotovili, da ti v veliki večini primerov pripadajo vozilom, ki so bila odtujena v večjih slovenskih mestih.
Večkrat obsojeni povratniki
Kriminalistična preiskava je bila izredno zahtevna, saj so osumljenci specialisti za kazniva dejanja zoper premoženje in povratniki, ki jih je policija že večkrat obravnavala, bili so tudi pravnomočno obsojeni. Nekateri deli vozil so imeli bodisi delno bodisi v celoti odstranjene identifikacijske označbe, kar kaže na njihovo zavedanje in poskuse, da se onemogoči sledljivost torej identifikacija odtujenega vozila, je še navedel Zrinski.
Dva osumljenca, stara 45 in 55 let, sta bila privedena na zaslišanje k preiskovalnemu sodniku, ki je zoper oba odredil pripor. Tretji osumljenec, 26-letnik, pa je že pred zaključno akcijo umrl.
.
Policija: Lastniki naj zaščitijo vozila
Za zaščito vozila lahko lastniki največ storijo sami, opozarjajo policisti. Poleg uporabe ustreznih parkirišč je treba v prvi vrsti poskrbeti za zaščito vozila, in sicer v obliki dodatnih varnostnih sistemov v elektronski ali mehanski obliki ali pa kar oboje. Prav dodatni "neserijski" varnostni alarmni sistemi in mehanske zaščite volana, sklopke, prestavne ročice itd. bodo storilcu otežili ali celo onemogočili krajo vozila.
.
Največ kradli renaulte in VW-je
Ukradena vozila so iz višjega srednjega in srednjega cenovnega razreda, predvsem renault clio in megane, VW golf, audi in škoda octavia. Kriminalisti ocenjujejo, da so osumljenci s kaznivimi dejanji povzročili za več kot 200 tisoč evrov materialne škode, njihov zaslužek oziroma protipravno premoženjsko korist pa še preiskujejo.
Za tatove so na območju PU-ja Ljubljana najbolj zanimiva vozila znamk Renault in Volkswagen, nato sledijo BMW, Audi, Opel in Škoda. Število tatvin pa na območju Ljubljane sicer že nekaj let upada, tako da je bilo v prvih 9 mesecih leta 2014 ukradenih 365 vozil, leta 2015 263 vozil in leta 2016 257 vozil. PU Ljubljana obravnava več kot 60 odstotkov vseh tatvin avtomobilov v Sloveniji.
Trend upadanja kraj vozil medtem ne velja za celotno Slovenijo, saj v letu 2016 v obdobju do oktobra ugotavljajo 11,2-odstotno rast števila odtujenih motornih vozil oziroma 10,5-odstotno rast odtujenih osebnih avtomobilov glede na prejšnje leto, so še navedli na PU-ju Ljubljana. V Sloveniji letno ukradejo od okoli 900 do 1.300 motornih vozil.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje