Pozno popoldne si je pogorišče ogledal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič in napovedal, da se bodo z vodstvom Slovenskih železnic sestali konec meseca in preučili možne ukrepe za zmanjšanje požarne ogroženosti.
Gašperšič je že govoril z direktorjem Slovenskih železnic Dušanom Mesom, ki si je tudi sam ogledal razmere, ter se pogovoril tako z gasilci kot s krajani. "Predvideno je, da se konec meseca ponovno sestanemo, da se predstavijo možni ukrepi," je v izjavi po srečanju z operativnim vodstvom gasilcev, ki sodelujejo v akciji, pojasnil minister.
Med možnimi ukrepi, ki bi prišli v poštev, je Gašperšič omenil preventivni požig rastja v sodelovanju z gasilci in vsaj na kritičnih mestih razširitev varnostnega območja ob železniški progi. "Preverila se bo tudi možnost izgradnje protipožarnih zidov na najbolj ogroženih mestih," je dodal Gašperšič. Med možnimi ukrepi so tudi gasilski vagoni, ki bi lahko tovrstne požare preprečili že na začetku.
Civilna zaščita je zaprosila za pomoč italijanskega letala canadair pri gašenju, je navedel Gašperšič. "Predvidena je dopisna seja vlade, če bo jutri še potreba po vpoklicu tega letala. Vendar, kot sem danes obveščen, naj bi z našimi sredstvi in našimi razpoložljivimi silami situacijo lahko obvladovali," je še pojasnil minister.
Narava si bo težko opomogla
Po zadnjih podatkih je zgorelo več kot 350 hektarjev površin, kar tokratni požar uvršča med najobsežnejše na tem območju. Poveljnik koprske gasilske brigade Vilij Bržan je pojasnil, da je težko reči, v kolikšnem času bi se vegetacija lahko obnovila, vendar lahko to traja tudi desetletje. Opozoril je, da so lahko tla po tovrstnem požaru tako močno degradirana, da obnova vegetacije v prejšnjem obsegu sploh ni mogoča.
Krivdo bodo ugotavljali policisti
Prvi mož Slovenskih železnic Dušan Mes obžaluje, da je izbruhnil požar. Sam ne izključuje, da ga je povzročilo zaviranje vlaka oz. pomanjkljivost na katerem od vagonov, a krivdo in odgovornost bodo morali ugotoviti policisti.
"Glede na značilnosti požara in glede na to, da je nastal na več mestih ob progi, obstaja velika verjetnost, da ga je povzročilo zaviranje vlaka. Z domačini in gasilci smo se dogovorili, da se bomo srečali konec avgusta, do takrat pa bomo izvedli še nekatere preventivne ukrepe ob progi," je povedal Mes.
Prav do dosedanjih ukrepov so krajani, ki jim vlaki dnevno švigajo mimo domov, skoraj vsako poletje pa zanetijo kakšen požar, kritični. "Večina odsekov je dobro vzdrževanih, so pa verjetno tudi taki, kjer bi bilo lahko stanje boljše, zato želimo na sestanku od domačinov slišati, katere lokacije so take," je še povedal Mes.
Gasilska brigada Koper je morala pred leti od Slovenskih železnic na sodišču doseči izplačilo škode za stroške, ki so jih imeli z gašenjem požarov ob progi. Vendar so po Mesovih besedah zadnjo odškodnino izplačali pred štirimi ali petimi leti. "V zadnjih letih ni bilo takih požarov, ki bi bili odgovornost Slovenskih železnic," je povedal prvi mož železnic.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje