Z dogovorom bi evropske in ameriške letalske družbe in letališča mnogo bolj tvorno sodelovali. Foto: EPA
Z dogovorom bi evropske in ameriške letalske družbe in letališča mnogo bolj tvorno sodelovali. Foto: EPA
Jacques Barrot in Wolfgang Tiefensee
Evropski komisar za promet Jacques Barrot in nemški prometni minister Wolfgang Tiefensee sta z velikim ponosom oznanila, da so članice EU-ja potrdile dogovor o odprtem nebu. Foto: Reuters
Dogovor o odprtem nebu

Vse države članice EU-ja so enoglasno podprle dogovor, ki evropskim letalskim družbam omogoča dostop do ZDA, ne glede na to, ali ima članica z Washingtonom sklenjen dogovor ali ne.

Od marca 2008 bodo lahko tako evropske družbe iz katere koli države sedemindvajseterice pristajale na vseh ameriških letališčih, dogovor pa bo tudi ameriškim letalskim družbam olajšal dostop do letališč v državah članicah Evropske unije.

Zdrava konkurenca nad Atlantikom
Glavni cilj omenjenega dogovora je ustvarjanje večje in bolj zdrave konkurence ter znižanje cen letov za milijone potnikov, ki dnevno letijo čez Atlantik. "Dogovor je gospodarsko in politično izjemno pomemben. Dejstvo, da so se o besedilu sporazuma strinjali prav vsi ministri, pa je sploh pohvale vredno," ni mogel skrivati svojega navdušenja evropski komisar za promet Jacques Barrot.

Velika Britanija dosegla svoje
So pa ministri ugodili prošnji Velike Britanije in premaknili začetek veljave dogovora za pet mesecev, tako da bodo evropska letala "svobodna" v ZDA od marca prihodnje leto. London je imel namreč težave z nekaterimi določili dogovora, saj so vztrajala, da bi morala Unija od Washingtona dobiti zagotovilo, da se bodo pogajanja nadaljevala. Dolgoročni cilj Londona je namreč, da bi tuje letalske družbe lahko postale lastnice ameriških in tako letele na notranjih ameriških poletih. Enake pomisleke je imela tudi Italija.

Velika Britanija je Bruslju že dala vedeti tudi, da bo dogovor sprejela le, če bo letališče Heathrow iz sporazuma začasno izvzeto. Na največjem londonskem letališču čezatlantske polete zdaj opravljajo štiri letalske družbe, od tega dve evropski.

Na sporedu tudi Galileo
Ministri za promet bodo razpravljali tudi o možnosti, da bi nadzor nad vzpostavljanjem satelitskega sistema Galileo predali kaki evropski javni ustanovi. Pogajanja o vzpostavitvi konzorcija podjetij iz Francije, Nemčije, Španije, Velike Britanije in Italije so se namreč precej zavlekla, v Bruslju pa so prepričani, da je treba razmere razjasniti do maja, sicer bo zamuda pri vzpostavljanju Galilea prevelika. Če gre verjeti nekaterim govoricam, naj bi Unija nadzor nad Galileem začasno predala Evropski vesoljski agenciji.

Dogovor o odprtem nebu