Petdeset evropskih poslancev želi od Evropske komisije pojasnila o tem, kakšen vpliv bo imel prehod na električno mobilnost na "geostrateško odvisnost" Evropske unije od tretjih držav in v kolikšni meri bodo imela dostopnost do surovin vpliv na cene električnih vozil.
Kot poroča portal Euroactiv, se poslanci sklicujejo na študijo belgijske univerze KU Leuven, kjer avtorji opozarjajo, da bo moral EU pospešiti vlaganja evropske rudarske dejavnosti, da bi preprečili odvisnost od drugih držav. Brez novih vlaganj v domače rudnike in predelovalne obrate bo Evropa ostala odvisna od uvoza surovin, kot so litij, nikelj in kobalt, pa tudi od redkih zemelj.
Trenutno približno 65 odstotkov kobalta izkopljejo v Demokratični republiki Kongo, večino litija v južnoameriških rudnikih, medtem ko so največje zaloge niklja v Aziji.
"Študija končuje, da se bodo verjetno pojavila ozka grla za te surovine in za baker brez povečanja svetovnih naložb v rudarstvo, globalno vsaj do leta 2030, za nekatere od teh surovin pa tudi do leta 2040," navajajo poslanci, ki od Bruslja zahtevajo pojasnila, kako namerava obravnavati ta vprašanja in poskrbeti za zmanjšanje odvisnosti.
"Če bo politika še naprej vztrajala pri popolni elektrifikaciji osebnega prometa in ne bomo dovolili nikakršne konkurence med alternativnimi gorivi, vključno z e-gorivi in biogorivi, bodo vse obljube o evropski politiki oskrbe s surovinami ostale le črka na papirju," je za Euroactiv dejala prvopodpisana avstrijska evropska poslanka Barbara Thaler in opozorila, da mora Evropa zmanjšati svojo odvisnost od surovin, ne pa je le preseliti.
Rešitev v biogorivih?
Njeno pobudo po poročanju Euroactiva podpira industrija biogoriv, ki poudarjajo potencial domače proizvodnje goriv. Biodizel je "lokalno proizvedena in lokalno uporabljena rešitev za razogljičenje prometnega sektorja", ki lahko prispeva h gospodarskemu razvoju podeželskih območij, je za portal povedal direktor za javne zadeve pri Evropskem odboru za biodizel André Paula Santos.
Da je zaradi pomanjkanja surovin Evropa v "ranljivem položaju", je opozorila tudi izvršna direktorica pri svetovnem rudarskem velikanu Rio Tinto Sinead Kaufman. "Brez boljše oskrbe z regionalno pridobljenimi surovinami grozi dobavni krč, ki postavlja evropsko industrijo v potencialno slabši položaj," je zapisala in pri tem posebej poudarila ranljivost evropske avtomobilske industrije.
"Več je treba storiti za spodbujanje novih rudarskih projektov glede na to, da je potrebnih več let za odkrivanje in razvoj novih nahajališč, kar zahteva znatne vnaprejšnje kapitalske naložbe in stalno sodelovanje skupnosti," je dejala Kaufman.
Novi rudniki v Evropski uniji se odpirajo izredno počasi, saj jim velikokrat najbolj nasprotujejo lokalne skupnosti, ki se bojijo škodljivega vpliva rudarjenja na okolje in na zdravje ljudi.
Odvisnost od tujih baterij
Evropska unija se je v sledenju ciljev zmanjšanja izpustov toplogrednih plinov odločila, da po letu 2035 prepove vsa osebna vozila na motorje z notranjim zgorevanjem. Uporaba električnih avtomobilov je v Evropi trenutno v porastu, s približevanjem temu roku pa gre pričakovati še porast povpraševanja in s tem še večjo odvisnost od uvoza baterij.
Največji proizvajalec baterij je danes Azija s Kitajsko, Japonsko in Južno Korejo na čelu, sledi ji Severna Amerika, na tretjem mestu pa je Evropa. Ker je glavnih sestavin za baterije, kot so kobalt, litij in nikelj, v Evropi na voljo malo, je celina skoraj povsem odvisna od uvoza.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje