Pri rezervacijah letalskih vozovnic - razen pri neposrednih rezervacijah pri letalskih prevoznikih in na njihovih spletnih straneh - se uporabljajo računalniški sistemi, kot so Amadeus, Apollo, Sabre, Worldspan in drugi. Pri tem gre praviloma za sisteme, ki jih skupno uporabljajo različne letalske družbe, hoteli in izposojevalnice avtomobilov. Foto: Reuters
Pri rezervacijah letalskih vozovnic - razen pri neposrednih rezervacijah pri letalskih prevoznikih in na njihovih spletnih straneh - se uporabljajo računalniški sistemi, kot so Amadeus, Apollo, Sabre, Worldspan in drugi. Pri tem gre praviloma za sisteme, ki jih skupno uporabljajo različne letalske družbe, hoteli in izposojevalnice avtomobilov. Foto: Reuters

S strožjimi predpisi bodo potovalne agencije in potniki bolj zaščiteni pred tržnimi zlorabami in neuravnoteženostjo trga.

Timothy Kirkhope (EPP)

S spremenjenimi pravili bi za vse vrste rezervacij veljali enaki pogoji. Pri tem EP opozarja, da bi bilo nujno zagotoviti ustrezno seznanjenost potrošnikov s cenami (končna cena potovanja bi morala biti nedvoumno podana že pred rezervacijo poleta). V rezervacijskih sistemih bi morali biti navedeni vsi stroški, ki jih mora plačati potnik (tarife, davki in morebitne dodatne pristojbine). To bi povečalo konkurenco med računalniškimi rezervacijskimi sistemi in preprečilo zlorabo monopolnih vlog, so prepričani evropski poslanci.

Predlagali pregled nad onesnaževanjem v letalskem prometu
Zavzeli so se še za boljši pregled nad onesnaževanjem okolja v letalskem prometu. Računalniški rezervacijski sistemi bi morali po njihovem mnenju vsebovati primerljive informacije o izpustih CO2 in porabi goriva pri poletih, pa tudi nazorne podatke o posledičnih učinkih na okolje, kot so izpusti CO2 na osebo in poraba goriva na osebo. Za polete do 90 minut bi morali ponuditi še informacije o boljših alternativnih železniških povezavah.

Kirkhope: Na ta način več izbire in večja kakovost ponudb
"S strožjimi predpisi bodo potovalne agencije in potniki bolj zaščiteni pred tržnimi zlorabami in neuravnoteženostjo trga," je menil poročevalec Evropskega parlamenta Timothy Kirkhope (EPP). "Letalske družbe, ki uporabljajo ta sistem, se pri poslu ne morejo in ne smejo neupravičeno okoristiti. Potniki bodo imeli več izbire, potovalne agencije pa bodo imele bolj kakovostno ponudbo. Upamo lahko, da bodo računalniški rezervacijski sistemi vzpodbudili tržišče."

S strožjimi predpisi bodo potovalne agencije in potniki bolj zaščiteni pred tržnimi zlorabami in neuravnoteženostjo trga.

Timothy Kirkhope (EPP)