Komisija se je sestala na zadnjem zasedanju pred poletnimi počitnicami. Foto: RTV SLO
Komisija se je sestala na zadnjem zasedanju pred poletnimi počitnicami. Foto: RTV SLO
Gradnjo petega koridorja bo nadzorovala nekdanja španska komisarka za transport. Foto: EPA

Najbolj sporna naj bi bila strategija za zmanjšanje onesnaževanja zraka, ki bi industrijo vsako leto stala 12 milijard evrov.

Največji spor naj bi na zadnji seji komisije pred počitnicami sprožila komisarja za industrijo Günther Verheugen, ta je sicer javno zanikal sodelovanje v kaki sporni razpravi o varovanju okolja in njegovi ceni, in komisar za okolje Stavros Dimas.

Kljub temu se je večina komisarjev strinjala, da bo uresničevanje omenjene strategije ugodno vplivalo na zdravje evropskih državljanov, da bo imelo gospodarstvo štirikrat več dobička, kot pa bo cena njenega uresničevanja.

Španka na čelu petega koridorja
Nekdanja komisarka za transport, Španka Loyola de Palacio, bo koordinirala gradnjo petega železniškega koridorja prek Slovenije. Palaciovo je imenovala Evropska komisija in je ena izmed šestih koordinatorjev za gradnjo čezevropskega železniškega omrežja.

Peti koridor poteka od Lyona prek Trsta, Kopra, Divače, Ljubljane in Budimpešte do ukrajinske meje in naj bi bil v celoti zgrajen do leta 2015.

Koordinatorji naj bi pospešili gradnjo omenjenega omrežja, ki vsebuje 30 projektov v vrednosti 600 milijard evrov. Končani naj bi bili do leta 2020, EU pa bo vanje sam vložil 225 milijard evrov.