Na mizi evropskih poslancev je bil večji sveženj predlogov, ki je vseboval tudi nekaj precej kontroverznih in restriktivnih predlogov, vsi pa so šli v smeri uresničevanja izboljšanja varnosti v cestnem prometu v Evropi, približevanju cilju nič smrtnih žrtev na cestah do leta 2050 ter vzpostaviti močnejšega okvira za zaščito vseh pred prometnimi nezgodami.
Da je prenova nujna, pravi tudi prometni strokovnjak Andrej Brglez: "To je pač živa tvorba, promet je živ organizem in se je do te mere spremenil, da ga je treba nasloviti."
V okviru posodobitve, ki so jo podprli poslanci evropskega parlamenta, bi omogočili digitalna vozniška dovoljenja, ki bi bila na voljo na mobilnih telefonih. Strinjali so se tudi, da bi morala vozniška dovoljenja za motorna kolesa, avtomobile in traktorje veljati najmanj 15 let, za tovornjake in avtobuse pa pet let.
Omogočili bi tudi samooceno sposobnosti za vožnjo ob izdaji in podaljšanju vozniškega dovoljenja, vendar bi bilo v pristojnosti držav članic, da se odločijo, ali bi samoocena lahko nadomestila zdravniški pregled.
Evroposlanci pa ne podpirajo skrajšanja veljavnosti vozniških dovoljenj za starejše, kar je predlagala Evropska komisija. Brglez poudarja, da Evropa postavlja minimalne standarde, na nas pa je, da jih nadgradimo.
"Največje izzive, recimo alkohol, prehitro vožnjo ali staranje naše populacije, in želje, da čim več in čim dlje ljudje ostanejo samostojno mobilni, bomo morali nasloviti še posebej, zunaj teh minimalnih standardov," poudarja Brglez.
Obravnava tega predloga se bo nadaljevala po junijskih evropskih volitvah, ko bo Evropski parlament začel delo v novi sestavi.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje