Foto:
Foto:

Ta pravila bodo okrepila moč EU-ja kot regulatorja, ki bo zagotovil skladne in učinkovite ukrepe v celotnem zračnem prostoru. Evropa bo na ta način končno dobila enoten zračni prostor, ki bo omogočal varno in trajnostno rast zračnega prometa. Enotni zračni prostor naj bi potnikom prinesel koristi zaradi višje kakovosti storitev, ponudnikom storitev pa odprl nove priložnosti.

Predpisi imajo dva cilja
Paket predpisov je usmerjen k izpolnjevanju dveh ključnih ciljev. Prvi je vzpostavitev ustreznega sistema odločanja in reguliranja, ki bo vodil v izboljšanje varnostnih standardov in obenem odpravil strukturne težave pri nadzoru zračnega prometa. Drugi cilj pa je usmerjen v celovito reformo upravljanja zračnega prometa, predvsem prek reorganizacije ponudbe in nadzora nad storitvami v zračnem prometu ter pospeševanja in razvoja novih tehnologij.

Pobuda za oblikovanje enotnega zračnega prostora stara že štiri leta
Pobudo za oblikovanje enotnega zračnega prostora je Evropska komisija sprožila leta 1999, in sicer predvsem zaradi stalnih zamud poletov. Danes ima namreč vsak četrti polet povprečno uro in 15 minut zamude, krivcev pa je več - letalski prevozniki, letališča, nadzor poletov in vreme. Namen oblikovanja enotnega zračnega prostora je povečanje kapacitete kontrol zračnega prometa, okrepitev varnosti s sistematizacijo, poenotenje pravil v zračnih prostorih držav, tesnejša integracija vojaških zračnih območij in razvoj novih tehnologij.