Novo vozniško dovoljenje bo v obliki kreditne kartice, veljavno pa bo do 10 do 15 let. Foto: EPA
Novo vozniško dovoljenje bo v obliki kreditne kartice, veljavno pa bo do 10 do 15 let. Foto: EPA

Po izgubi dovoljenja v eni, zdaj ne bo več mogoče dobiti dokumenta v drugi članici Unije.

Komisar za transport Jacques Barrot
Jacques Barrot
Evropski komisar primerja novo vozniško dovoljenje s pisano druščino starih. Foto: EPA

Prometni ministri, med njimi tudi slovenski minister Janez Božič, so sklenili, da morajo države članice Unije do leta 2032 v celoti uvesti enotno vozniško dovoljenje, izdajati pa ga morajo začeti najkasneje do leta 2012.

Za enotno vozniško dovoljenje so glasovale vse države članice Unije razen Velike Britanije, ki ni glasovala.

Zakaj enotno dovoljenje?


Unija, v kateri zdaj velja 120 vozniških dovoljenj, želi z le enim vozniškim dovoljenjem zmanjšati število ponaredkov in olajšati kaznovanje za prometne prekrške, storjene v kateri od članic Unije.

Dovoljenje le za 10 do 15 let
Najopaznejša sprememba z uvedbo enotnega vozniškega dovoljenja bo njegova krajša veljavnost: zdaj vozniško dovoljenje za kategorijo B velja do 80. leta, po novem pa bo veljalo največ 10 do 15 let, dovoljenje za kategoriji C in D pa bo veljalo pet let.

Spremenjena bo tudi potrebna starost za pridobitev dovoljenja za vožnjo tovornjakov, ki bo po novem 21 let, starost za pridobitev dovoljenja za vožnjo težkega motorja pa bo z zdajšnjih 21 let dvignjena na 24 let.

Potrjena evrovinjeta
Ministri so dokončno potrdili smernice o plačilu cestnin za tovornjake. Z letom 2012 bo tako evrovinjeta obvezna tudi za tovorna vozila od 3,5 tone naprej. EU je namreč evrovinjeto uvedel že leta 1999, a takrat je veljala le za tovornjake nad 12 tonami. Smernica določa tudi pravila za izračunavanje cestnin, pri čemer lahko države na posebej občutljivih ali zahtevnih območjih uvedejo dodatek na cestnino.

Po izgubi dovoljenja v eni, zdaj ne bo več mogoče dobiti dokumenta v drugi članici Unije.

Komisar za transport Jacques Barrot