Nemčija računa, da bi z vinjetami za tujce letno pobrala okoli 500 milijonov evrov. Foto: EPA
Nemčija računa, da bi z vinjetami za tujce letno pobrala okoli 500 milijonov evrov. Foto: EPA

"Komisija ne bo dopustila diskriminacije med imetniki različnih registrskih tablic in bo ščitila interes voznikov in državljanov EU-ja," so na komisiji (EK) zapisali v sporočilu za javnost.

Nemčija bo zdaj iz Bruslja dobila opozorilo. Nato bo imel Berlin osem tednov časa za pripravo odgovora. Če komisija z njim ne bo zadovoljna, bo lahko Nemčiji poslala obrazloženo mnenje in zahtevala sprejem ukrepov za uskladitev z zakonodajo EU-ja.

Če se strani ne bosta mogli dogovoriti, Nemčiji grozi tožba pred Evropskim sodiščem. Preden bo sodišče odločilo, utegneta miniti dve leti. To pa praktično pomeni, da Nemčija ne bo mogla uvesti cestnin v letu 2016.

Nemški minister za promet Alexander Dobrindt je že dejal, da bodo počakali na odločitev sodišča. "Gre za pravičnost na naših cestah. Vsi vozniki osebnih vozil, ki uporabljajo naše ceste, bodo v prihodnje udeleženi pri stroških infrastrukture," vztraja pri nameri vlade.

Cene vinjet le na tujcih
V skladu z novim zakonom bi morala biti z vinjetami opremljena osebna vozila nemških državljanov med vožnjo po avtocestah in zveznih cestah ter vozila tujih državljanov za vožnjo po avtocestah.

Letna vinjeta naj bi stala največ 130 evrov, za tujce pa bodo poleg tega na voljo še desetdnevne in dvomesečne vinjete, za katere bo treba odšteti od 10 do 22 evrov. Glede zadnjih je komisija danes sporočila, da so njihove cene v primerjavi s cenami letnih vinjet previsoke.

Cestnino bodo pravzaprav plačevali le tujci, saj bodo domačini dobili plačani znesek povrnjen skozi nižji davek na motorna vozila.