Foto:
Foto:
V primeru zavrnitve vkrcanja ali odpovedi poleta bo potniku zagotovljena druga možnost poleta.

Uredba omogoča večjo zaščito letalskih potnikov v primerih zavrnitve vkrcanja, odpovedi poleta, če vzrok odpovedi niso izredne razmere, ali velike zamude letov. Leta 2002 so denimo vkrcanje zavrnili 250.000 potnikom. Po novem bodo morale letalske družbe
potniku z veljavno vozovnico v primeru zavrnitve vkrcanja zagotoviti drugo
možnost poleta.

Potnik bo lahko zahteval tudi vračilo kupnine za vozovnico, če bo odpoved ali zamuda letala zahtevala več kot pet ur nenačrtovanega čakanja. Pri večurnih zamudah bodo morale letalske družbe poskrbeti za hrano in prenočišče potnikov.

Odškodnino bodo potniki lahko zahtevali tudi za morebitno poškodbo ali izgubo prtljage. Evropske letalske družbe so samo lani izgubile ali poškodovale več kot pet milijonov kosov prtljage.

Nova uredba tudi določa, da vsaka država članica ustanovi neodvisni nacionalni organ, odgovoren za obravnavo pritožb potnikov in njihovih morebitnih sporov z družbami, kar bo pomagalo preprečiti dolgotrajne in drage sodne postopke.

Da bi potnike opozorili na okrepljene pravice, bodo danes po vseh državah članicah potekale predstavitve in javni dogodki. Na slovenskih letališčih in v potovalnih agencijah bodo delili zloženke.

Iz edinega slovenskega letalskega prevoznika Adrie Airways so sporočili, da so na implementacijo evropske uredbe o pravicah letalskih prevoznikov pripravljena.