Tahografi naj bi izboljšali varnost na cesti in pogoje dela za poklicne voznike v Evropi. Foto: www.avtomania.si
Tahografi naj bi izboljšali varnost na cesti in pogoje dela za poklicne voznike v Evropi. Foto: www.avtomania.si

Začela je namreč veljati vrsta ukrepov na področju cestnega prometa. Digitalne tahografe morajo imeti vsa vozila za prevoz blaga, katerih največja dovoljena masa s priklopnikom ali polpriklopnikom presega 3,5 tone, in vozila za prevoz potnikov. Za izdajo tahografskih kartic in druge upravne naloge, ki so del javnega pooblastila, je v Sloveniji pristojna družba Cetis.

Digitalni tahofrafi naj bi olajšali, posodobili in povečali preglednost dejavnosti tovornjakarjev in voznikov avtobusov, s tem pa izboljšali varnost na cestah.

Med novimi ukrepi je tudi sprememba časa vožnje in počitka za poklicne voznike ter pomembni socialni in varnostni ukrepi. Poklicni vozniki po novem ne bodo smeli voziti več kot 56 ur na teden oziroma 90 ur v dveh tednih, obvezen počitek pa traja 9 ur na dan. Na dva tedna voznikom pripadata dva dneva počitka. Nadzor se bo izvajal tako na cestah kot v podjetjih.