Železniški tovorni promet je v zadnjih desetletjih upadal, tudi na račun strme rasti cestnega tovornega prometa. Foto: EPA
Železniški tovorni promet je v zadnjih desetletjih upadal, tudi na račun strme rasti cestnega tovornega prometa. Foto: EPA
Tovorni promet
Tržni delež železniškega tovornega prometa je leta 1970 znašal 20 odstotkov, danes pa znaša manj kot osem. Foto: RTV SLO

Odprtje trga in svobodna konkurenca na področju tovornega železniškega prometa želita povečati takšen način prevoza, saj je njegov delež po letu 1970 vztrajno padal. Evropski komisar za prevoz Jacques Barrot je dejal, da si želi, da bi "železnice, ki so varen in okolju prijazen način prevoza, igrale glavno vlogo v evropski logistični verigi". Ob tem je zatrdil, da bo prav konkurenca med upravljavci tovornega železniškega prometa omogočila oživitev tega sektorja.

Do zdaj je v Evropski uniji veljala le liberalizacija na področju storitev mednarodnega tovornega železniškega prometa. Popolna liberalizacija tega sektorja naj bi privabila nove vlagatelje in omogočila ponudbo kakovostnih storitev, predvsem pa znova oživila ta zapostavljeni transportni sektor.

Delež železniškega tovornega prometa je leta 2003 znašal manj kot 8 odstotkov, od leta 1970 pa je ta sektor izgubil kar milijon delovnih mest.

EU je prvi sveženj ukrepov za vzpostavitev integriranega evropskega železniškega prometa pripravil leta 2001. Bruselj si želi, da bi obrnil trend upadanja, za to pa je potrebnih predvsem več investicij v železniško infrastrukturo. Ta cilj naj bi dosegli prav z odprtjem trga železniškega tovornega prometa.