Po schengenskih pravilih bodo morali potniki pri sebi imeti osebni dokument - bodisi potni list bodisi osebno izkaznico. Foto: RTV SLO
Po schengenskih pravilih bodo morali potniki pri sebi imeti osebni dokument - bodisi potni list bodisi osebno izkaznico. Foto: RTV SLO
Na notranjih poletih boste ob prihodu lahko zapustili letališče brez preverjanja. Foto: RTV SLO
Padle letalske meje

To pomeni, da odslej na letališčih ne bo več mejnega nadzora na poletih znotraj razširjenega schengenskega prostora. Na t. i. schengenskih poletih bo ostal le še varnostni nadzor, ki pa ga bo opravljala varnostna služba, in ne policija.

Širitev schengenskega prostora končana
S tem je končana širitev schengenskega prostora na Slovenijo, Madžarsko, Češko, Slovaško, Poljsko, Litvo, Latvijo, Estonijo in Malto, ki se je začela 21. decembra lani z odpravo nadzora na kopenskih in morskih mejah med novinkami in starimi članicami schengenskega prostora. Zamik pri odpravi nadzora na zračnih mejah je nastal, ker je odprava nadzora mogoča le ob spremembi letalskih voznih redov, to pa je dvakrat na leto - spomladi in jeseni.

Varnostni nadzor ostaja
Z odpravo mejnega nadzora na notranjih schengenskih mejah sicer ne bo odpravljen tudi varnostni nadzor na letališčih. Odhajajoči potniki bodo morali tudi na notranjih poletih še vedno opraviti varnostni pregled.

Največje spremembe ob prihodu poleta
Večja sprememba bo pravzaprav občutna za potnike ob prihodu. Če bodo leteli na notranjem poletu, bodo lahko z letališča preprosto odšli brez kakršnih koli pregledov, medtem ko bodo morali potniki poletov zunaj schengenskega območja opraviti tudi mejni pregled, se pravi pokazati potni list. Slednje bo veljalo za vse prihajajoče polete zunaj schengenskega območja in tudi za tranzitne potnike, ki bodo nato nadaljevali polet znotraj schengenskega območja.

Za Brnik schengen mala malica
Na največjem slovenskem letališču - Letališču Jožeta Pučnika - prehod v schengenski režim za zračni promet ni pomenil večjih težav. Letališče se je namreč z lansko nadgradnjo potniškega terminala in s predhodno uvedbo mejnih kontrol, prilagojenih schengnu, na padec notranjih meja v zraku dobro pripravilo.

Na Brniku schengen najbolj občutijo potniki, kot je bilo pričakovati, na poletih znotraj schengna, ki jim ni več treba skozi mejno kontrolo. Za policiste, ki skrbijo za varnost, pa prehod ne pomeni dosti manj dela, saj je neschengenskih linij veliko (40 odstotkov). Tudi za carinsko službo bistvenih sprememb ne bo.

Padle letalske meje