Pravila bodo veljala tudi za t. i. videe na zahtevo na internetu. Foto: EPA
Pravila bodo veljala tudi za t. i. videe na zahtevo na internetu. Foto: EPA

Evropska komisija meni, da bo prenova direktive "Televizija brez meja" iz leta 1989 prispevala h konkurenčnejšemu evropskemu avdiovizualnemu trgu. Direktiva, ki bo začela veljati konec leta, ohranja prepoved oglaševanja med informativnimi vsebinami in vsebinami za otroke, vsaka promocija pa bo morala biti jasno označena.

Oglaševanje bo še vedno omejeno na 12 minut na uro, ne bo pa več zgornje dnevne omejitve oglaševanja, ki je bila do zdaj 3 ure na dan.

Nova Direktiva o avdiovizualnih medijskih storitvah bo vključevala "načelo države izvora", kar pomeni, da se bodo morale televizije prilagoditi pravilom v domači državi, tudi če bodo njihovi programi predvajani v državah z drugačnimi pravili.

Evropska komisarka za informacijsko družbo Viviane Reding je direktivo pozdravila, ker meni, da bo nova zakonodaja posodobila evropsko avdiovizualno politiko, hkrati pa zadala "dobrodošel udarec" industriji, ki si izmišlja vse bolj izpopolnjene načine oglaševanja.

Direktiva bo po predvidevanjih doprinesla manj regulacije, več sredstev za evropske vsebine ter več sredstev za prikazovanje ključnih evropskih vrednot, med drugim kulturne raznolikosti in zaščite manjšin.