Skoraj po vsem svetu potekajo preiskave proti nemškemu avtomobilističnemu velikanu, vlagatelj in kupci vlagajo tožbe, v Bruslju pa napovedujejo strožjo zakonodajo. Pozvali so nacionalne organe, naj sprožijo preiskave, in napovedali pospešeno pripravo novih pravil za testiranje izpustov.
Komisarka napoveduje ničelno toleranco do prevar
Prvi odziv Evropske komisije na škandal z vgrajevanjem programske opreme, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil le v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se izklopi, je bil poziv organom v državah članicah, da zagotovijo upoštevanje emisijskih standardov za vozila na evropskem trgu in uvedejo preiskave. Komisarka za notranji trg Elžbieta Bienkowska je opozorila na ničelno toleranco do prevar in zahtevala, da se afera v celoti razkrije in da se zagotovijo zanesljiva testiranja izpustov delcev.
Za določanje standardov glede onesnaževanja za avtomobile je namreč pristojna Evropska unija. Uredba o standardih euro 5 oziroma 6 tudi prepoveduje vgrajevanje tovrstnih naprav, a izvajanje pravil je odgovornost držav članic. Zato jih je komisija pozvala k preiskavam in posredovanju ugotovitev.
Po novem poudarek na dejanskih izpustih
Nova razkritja o razsežnosti škandala terjajo nujne ukrepe, ki bodo tudi v praksi zagotovili testiranja, ki bodo kazala dejanske izpuste med uporabo. Kot napoveduje Bienkowska, bodo pospešili pripravo novih pravil, ki bodo dopolnila zdajšnja laboratorijska testiranja tudi s postopki za ugotavljanje dejanskih izpustov med vožnjo, s kratico označenimi kot RDE. Uveljavitev tega svežnja je bila predvidena na začetku prihodnjega leta, eno izmed ključnih odprtih vprašanj pa je, kako ravnati ob velikih razhajanjih med ugotovitvami laboratorijskih in terenskih testov. Komisija poziva ministre za konkurenco, naj se tega vprašanja lotijo že na zasedanju v Luksemburgu 1. oktobra.
V skrajnem primeru: odvzem uporabnih dovoljenj
A ob informacijah Financial Timesa, da so študije že nekaj let kazale na odstopanja med uradnimi testi in dejanskimi izpusti, se vrstijo kritike, zakaj pristojni niso ukrepali že prej, in zahteve po strožji zakonodaji.
Nemške oblasti so Volkswagnu dale dva tedna časa, da pripravi ustrezen časovni načrt za odpravo kršitev in določi skrajni rok, do katerega bodo vsa njegova vozila na dizelski pogon skladna z okoljskimi standardi. V nasprotnem naj bi mu po poročanju medijev grozil odvzem uporabnih dovoljenj za sporne modele.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje