Afera je že odnesla prvega moža avtomobilskega velikana Martina Winterkorna. Foto: Reuters
Afera je že odnesla prvega moža avtomobilskega velikana Martina Winterkorna. Foto: Reuters
Volkswagen
Škandal bi lahko pomenil katastrofo tudi za mesto Wolfsburg, saj v Volkswagnu dela več kot polovica izmed 120.000 prebivalcev. Foto: Reuters

O natančnem številu še ni mogel govoriti, gre pa za vozila s 1,6- in dvolitrskimi dizelskimi motorji.

Dobrindt je dejal, da je preiskovalna komisija, ki jo je po izbruhu škandala imenoval ta teden, po prvih pogovorih na sedežu Volkswagna v Wolfsburgu izvedela, da je nemški velikan vgrajeno tehnologijo na tak način zlorabljal tudi v Evropi in manipuliral s testi merjenja škodljivih izpustov.

Obseg afere v Evropi za zdaj še ni natančno znan, zadeva pa naj bi se razjasnila v naslednjih dneh. Oblasti bodo po Dobrindtovih besedah v prihodnjih dneh tesno sodelovale s Volkswagnom, da bi natančno opredelili, za katera vozila gre.

Vozila s sporno tehnologijo v Evropi sicer niso nepričakovana. Volkswagen je namreč že sporočil, da je tovrstnih vozil po svetu okoli 11 milijonov.

Pod lupo so se v okviru podjetij iz skupine Volkswagen medtem že znašla tudi Audijeva vozila modelov A1, A3, A4 in A6. Preiskava naj bi pokazala, za katera vozila teh modelov gre.

S sporno tehnologijo tudi Seat?
Prirejene programske opreme nimajo le Volkswagnovi in Audijevi modeli z dizelskim pogonom, ampak očitno tudi Seatovi. Po poročanju španskega dnevnika El Pais naj bi imelo podobno sporno programsko opremo vgrajeno čez 500.000 Seatovih avtomobilov, proizvedenih v Španiji. Seat je sicer prav tako del skupine Volkswagen, kjer pod velikim pritiskom že pripravljajo seznam vseh spornih vozil.

Pod plazom kritik tudi BMW
Kaže, da Volkswagen pri nečednem poslu ni bil osamljen, saj je po poročanju revije Auto Bild dovoljene vrednosti škodljivih plinov (na testu organizacije Mednarodni svet za okolju prijazen transport ICCT) kar enajstkratno prekoračil tudi BMW X3 xDrive. BMW-jeve delnice so se takoj odzvale s skoraj desetodstotnim padcem. V BMW-ju so se že odzvali in zanikali namigovanja, da so goljufali na testih. "Držimo so zakonskih pogojev v vsaki državi in vseh lokalno predpisanih zahtev," so poudarili.

Ameriški odvetniki pripravljajo tožbe
Afera, ki je medtem že odnesla prvega moža Volkswagna Martina Winterkorna, pa se bo v ZDA očitno kmalu že preselila tudi na sodišča. Nekatere odvetniške pisarne naj bi namreč že pripravljale in vlagale skupinske tožbe lastnikov volkswagnov, ki se zaradi dejanj nemškega velikana počutijo izigrane.

V ZDA naj bi jih bilo v pripravi že 37, dve pa še v Kanadi. Kot kazniva dejanja se najpogosteje omenjata prevara in kršitev pogodbenih obveznosti. "Ne samo, da niso dobili tistega, kar so plačali, ampak so ti avtomobili dejansko tudi škodljivi za okolje," je pojasnil odvetnik Steve Berman iz Seattla, ki je povedal, da dobiva na tisoče poizvedb.

O kazenskem postopku proti Volkswagnu med drugim razmišlja ameriško ministrstvo za pravosodje, o pravnih postopkih pa razmišljajo tudi nekatere zvezne države.

Za zdaj gre šele za vložene tožbe, ki se jim bodo zdaj lahko pridružili različni tožniki. Na koncu bodo sodišča odločala, ali tožbe sprejmejo. Natančnega obsega škode tako še ni mogoče doreči, a na začetku se je omenjalo najmanj 18 milijard dolarjev (okoli 16 milijard evrov). Volkswagen je za namene odškodnin in drugih stroškov za zdaj rezerviral 6,5 milijarde evrov, kar bo negativno vplivalo na njegove poslovne izide.

Ob tem so v Wolfsburgu najeli odvetniško pisarno Kirkland & Ellis, ki je pred leti reševal naftnega velikana BP po velikanskem razlitju nafte na ploščadi Deepwater Horizon v Mehiškem zalivu.