Ob 13. uri se je iztekel rok za prijavo na dve javni naročili za gradnjo objektov drugega tira železniške proge Divača–Koper, in sicer za odsek Divača–Črni Kal in odsek Črni Kal–Koper.
Za gradnjo prvega odseka je prispelo 15 prijav, za gradnjo drugega pa 14 prijav. Kot pojasnjujejo na 2TDK-ju, bo postopek izbire pri obeh javnih naročilih dvostopenjski. V prvi fazi bodo kandidati dokazovali usposobljenost, v drugi fazi pa bo odločala cena. Posel je težak približno 700 milijonov, prva faza, v kateri bodo preverjali usposobljenost, kdo izpolnjuje reference, ima dovolj kadrov in opreme, pa lahko traja več mesecev.
Po besedah generalnega direktorja 2TDK-ja Dušana Zorka so z odzivom v podjetju izredno zadovoljni, saj so skupaj prejeli 29 ponudb. "Na ta način je projekt dobil širšo prepoznavnost," je po odpiranju ponudb v Ljubljani dejal Zorko. Ponudbe za dela so poleg slovenskih oddala predvsem kitajska in turška podjetja, pa tudi gradbena podjetja iz Italije, Avstrije in Švice.
Večina ponudnikov se je povezala v konzorcije, samostojno ponudbo so oddali tri kitajske družbe in turški Cengiz, ki je bil tik pred koncem lanskega leta izbran za izvajalca gradnje cevi drugega predora Karavanke.
Med slovenskimi podjetji je ponudbo na obeh razpisih kot vodilni partner oddal Kolektor, povezal pa se je s turškima podjetjema Yapi Merkezi in Ozlatin. Gorenjska gradbena družba se kot vodilni partner za posel poteguje skupaj s češkim Metroslavom in novomeškim CGP-jem.
Koprsko podjetje Makro 5 gradnje na razpisu sodeluje v sklopu konzorcija s španskim gradbincem Acciona Construccion in vodilnim italijanskim partnerjem, podjetjem Impresa Pizzarotti, novogoriški Ginex International pa se je pridružil vodilnemu partnerstvu s kitajsko skupino China Gezhouba.
Več predorov kot na celem avtocestnem omrežju
Prvo javno naročilo predvideva gradnjo dveh predorov s servisnimi cevmi in pripadajočo predorsko opremo, drugo pa gradnjo preostalih šestih predorov in dveh viaduktov, zemeljskih del ter drugih objektov na trasi drugega tira. "Geološka struktura je takšna, da na prvem delu gradimo na Krasu, v drugem delu pa na flišu," je pojasnil direktor 2TDK-ja Marko Brezigar.
Na prvem delu pričakujejo celo do deset kraških jam na kilometer, izognili pa se bodo velikih Ocizeljskih jam. Sicer pa bo na sami železniški progi več predorov kot odprte trase. "Največji dosežek bo gradnja 37 kilometrov predorov, kar je več, kot jih je bilo zgrajeno na celotnem avtocestnem omrežju do zdaj," je nadaljeval direktor.
Zato so zahtevne tudi potrebne reference, denimo zgrajenih 10 kilometrov predorov, ki jih naši gradbinci nimajo več, vendar generalni direktor 2TDK-ja Dušan Zorko meni: "Ocenjujemo, da so razpisni pogoji takšni, da jo vsaka slovenska gradbena operativa v povezavi z neko strokovnostjo iz tujine lahko izpolni."
Kitajci, Turki, Korejci, Bosanci, Avstrijci?
V Sloveniji je po kolapsu gradbene stroke v času gospodarske krize zmanjkalo gradbenih podjetij, ki bi se lahko samostojno prijavila na razpisa, zato bodo po pričakovanjih posel dobili tujci. Domača gradbena podjetja lahko namreč pogoje izpolnijo le v skupnem nastopu s tujimi velikimi družbami, tujcem pa sodelovanje z našimi olajša logistiko in seveda vstop na evropski trg, če gre za azijske družbe.
Ob koncu spomnimo, da še vedno ni končan razpis za most čez Glinščico, resnico o spornih referencah že peti mesec išče Državna revizijska komisija. Ta razpis je 2TDK objavil marca lani, nato pa ga je zaradi suma ponarejene reference izbranega ponudnika razveljavil. Podjetja Markomark Nival, Nival Invest in Ekorel so zoper odločitev družbe 2TDK vložila zahtevek za revizijo, Državna revizijska komisija pa končne odločitve še ni sprejela, saj še čaka na pridobitev strokovnega mnenja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje