Adria Airways želi presedlati na večja letala in manjše število poletov, kar naj bi prineslo manjši strošek na potnika. Foto: BoBo
Adria Airways želi presedlati na večja letala in manjše število poletov, kar naj bi prineslo manjši strošek na potnika. Foto: BoBo

Adria Airways ima trenutno v floti dva airbusa A319, šest letal CRJ900 in dve letali CRJ200. V preteklosti so imeli več letal CRJ200 in manj letal CRJ900 kot zdaj.

V njihovi lasti sta samo letali CRJ200. Eno letalo CRJ200 nameravajo prizemljiti konec marca 2015, drugega pa bodo imeli še nadaljnji dve leti in ga tržili za namen ad-hoc čarterskega prometa. Airbusa A320, ki je bilo najeto, nimajo več v floti in so ga že vrnili lastniku.

Prvi mož slovenskega letalskega prevoznika Mark Anžur je že večkrat dejal, da želijo racionalizirati floto, zmanjšati število poletov ter leteti z večjimi letali in posledično zmanjšati stroške na potnika.

Proti konkurenčnejšemu poslovanju
Skupščina delničarjev se je seznanila tudi s pogoji poslovanja družbe v slovenskem poslovnem okolju in ukrepi za spremembo. Več podrobnosti v sporočilu za javnost niso razkrili, so pa nadzorniki Adrie Airways že pred časom ugotovili, da se poslovno okolje kljub zavezi vlade v letu 2011 ni ustrezno uredilo, zato podpirajo upravo pri nadaljnjih prizadevanjih za vzpostavitev konkurenčnejšega poslovnega okolja.

Drago gorivo in takse
Neuradno Adrii Airways največji težavi v poslovnem okolju predstavljata drago gorivo in priletne takse. Za gorivo, ki jim ga dobavlja Petrol, naj bi letno namenili milijon evrov preveč, za priletne takse, ki jih določa Kontrola zračnega prometa Slovenije, pa glede na evropsko povprečje več kot milijon evrov preveč.

Adria Airways letos opaža rast potnikov, a ga na poti do boljših rezultatov ovira velik pritisk na cene letalskih vozovnic v Evropi, je novembra povedal Anžur, ki ob koncu leta pričakuje rezultat okoli pozitivne ničle. Lani so ustvarili 1,15 milijona evrov dobička iz poslovanja in 2,87 milijona evrov čiste izgube, z njimi pa je potovalo 1.026.802 potnikov.

Na prodaj
Adria Airways je sicer na seznamu 15 državnih podjetij, predvidenih za privatizacijo, in bi lahko po neuspešnem poskusu pred nekaj leti zdaj vendarle kmalu dobila novega lastnika. Slovenski državni holding namreč v prvi polovici naslednjega leta predvideva začetek postopka prodaje družbe.