Kompas odpoveduje čarterske polete. (Fotografija je simbolična) Foto: BoBo
Kompas odpoveduje čarterske polete. (Fotografija je simbolična) Foto: BoBo

Neljub pripetljaj se je zgodil tudi ob vračanju s Karpatosa, ko so potniki na letalo čakali več kot 24 ur. Zdaj je odpovedal še vse septembrske čarterske polete na Karpatos. V Kompasu pojasnjujejo, da gre v vseh primerih zgolj za tehnične težave, na katere, kot trdijo, nimajo vpliva.

"Vsem potnikom smo uredili brezplačno podaljšano bivanje v objektih nastanitve. Tisti, ki so zaradi zamude odhoda na destinacijo imeli en dan krajše počitnice, pa so upravičeni do povračila vplačanih sredstev za en dan bivanja manj v objektu nastanitve," so pojasnili v Kompasu.

"Ko gre za takšne spremembe, potrošniki lahko zahtevajo tudi znižanje vplačanega zneska, se pravi znižanje kupnine," poudarja Petra Lovišček z zveze potrošnikov (ZPS).

"Vsako ravnanje vseh naših članic mora biti zakonito. V primeru zapletov pa je treba te reševati na način, kot ga zahteva zakon, ali še ugodneje za svoje lastne potnike," pravi Mišo Mrvaljevič z Zveze turističnih agencij Slovenije.

Družba Kompas z več kot 70-letno tradicijo je v zadnjih letih čarterje rezervirala skupaj s turističnima agencijama Palma in Relax. Kot pa je TV Slovenija neuradno uspelo izvedeti, agenciji zaradi Kompasove domnevno slabe finančne slike z njim naj ne bi želele več sodelovati. Kompas zato od letos najema lastna letala. Kljub zakonsko predpisanemu roku v aprilu Kompas za leto 2023 še ni objavil letnega poročila. Iz poročila za 2022 pa je razvidno, da so imeli 2,2 milijona evrov izgube. Istega leta je bila agencija dokapitalizirana, od takrat je le še 0,5-odstotni lastnik agencije.

"Ko podjetje že ve, da določene storitve ne more opraviti, ne sme več ponujati teh storitev. Lahko bi šlo tudi za sum na neko goljufijo, vsekakor pa za neko zavajanje, za nepošteno poslovno prakso," opominja Lovišček.

Po zakonu so potrošniki sicer upravičeni tudi do povračila nepremoženjske škode, denimo izgubljen dopust, ki jo lahko zahtevajo po sodni poti, a je to v praksi za potrošnike dolgotrajna in finančno neugodna pot.

Nevšečnosti pri turističnih aranžmajih