Airbus se otepa s krizo, potem ko proizvodnja njegovega paradnega konja A380 ne gre v skladu z načrtom. Foto: EPA
Airbus se otepa s krizo, potem ko proizvodnja njegovega paradnega konja A380 ne gre v skladu z načrtom. Foto: EPA

Širokotrupni A350, naslednik modela A330, je bil sicer najavljen že pred časom, vendar so se v Airbusu odločili za nekatere spremembe na področju zmogljivosti in varčnosti, s katerimi bo lahko konkuriral ozkotrupnemu dolgoprogašu iz Seattla 787 Dreamlinerju, ki bo lahko prepeljal med 250 in 300 potniki, pa tudi nekoliko večjemu modelu 777.

Kritiki so namreč menili, da je doslej znani model A350 zgolj nadgradnja obstoječega A330, in zato za kupce manj privlačen od ameriškega rivala 787, ki na trg prihaja leta 2008.

Izboljšana različica A350, ki bo lahko prepeljala do 350 potnikov, naj bi na trg prišla l. 2012, dve leti kasneje od prvotnih načrtov. V družbi zagotavljajo, da bodo še naprej ostali pri viziji letal s širokimi trupi in velikim številom sedežev, čeprav Boeing nasprotno meni, da je prihodnost letal v manjših letalih z ozkimi trupi in dolgim dosegom.

Airbus, ki se otepa s težavami zaradi zakasnjene proizvodnje velikana A380, ima sicer prodanih že 182 letal tipa A350, a bo moral zaradi spremenjenih pogojev pogodbe skleniti na novo.

Airbus je pet zaporednih let pridobival več naročil od Boeinga, letos pa ameriška družba vodi že kar za 360 letal.