Položaj avtoprevoznikov se je poslabšal v času gospodarske krize, skoraj polovico pa je k temu prispevala neustrezna prometna politika, ocenjujejo. Foto: MMC RTV SLO
Položaj avtoprevoznikov se je poslabšal v času gospodarske krize, skoraj polovico pa je k temu prispevala neustrezna prometna politika, ocenjujejo. Foto: MMC RTV SLO
Emil Milan Pintar
Avtoprevozniki zahtevajo zakonsko regulativo, ki jih bo zaščitila pred nelojalno konkurenco iz tujine, je opozoril Pintar. Foto: MMC RTV SLO

Zahtevajo znižanje cestnine, olajšave pri plačevanju cestnin, takojšnje vračanje trošarin in da država poskrbi za skrajšanje plačilnih rokov na 30 dni, saj imajo večino stroškov takoj, plačilo pa prejmejo šele po 90 oziroma 150 dneh.

Prevozniki: Tovornjake nazaj na lokalne ceste
Poleg tega so opozorili, da policija ne izvaja niti minimalnega nadzora nad tujimi avtoprevozniki, ki vozijo skozi Slovenijo, saj po izračunih zbornice avtoprevoznikov od slovenskih voznikov izterja 90 odstotkov vseh kazni.

Avtoprevozniki zahtevajo tudi sprostitev prevoza za avtoprevoznike po lokalnih cestah. Zdajšen sistem namreč določa, da morajo tovornjaki voziti po daljših poteh, v kar jih je prisilil Dars, zato zahtevajo, da se ceste pregledajo in tiste, ki to zmorejo, spet prevzamejo tovorni promet.

Z ministrom za promet v sredo
V Avtoprevozniški zbornici Slovenije so tako ustanovili sedemčlanski krizni odbor avtoprevoznikov ter določili program dela pogajalske skupine, ki se bo z vlado in ministrom za promet Patrickom Vlačičem pogovarjala o ukrepih, je povedal tajnik zbornice Emil Milan Pintar. Z ministrom naj bi se srečali v sredo.

Pintar je še pojasnil, da so v zbornici izračunali, da se v Sloveniji vozi dobrih 80.000 tovornjakov, z avtoprevozništvom pa je neposredno povezanih okoli 130.000 ljudi. Z zadnjimi podražitvami cestnine je po oceni zbornice postalo ogroženih okoli 2.000 slovenskih prevozniških podjetij ter tretjina delovnih mest. Če vlada in minister avtoprevoznikom ne bosta prisluhnila, so napovedali zaprtje cest.