V nekdanji Jugoslaviji so bili avtomobili znamke Zastava najbolj priljubljeni. Foto: EPA
V nekdanji Jugoslaviji so bili avtomobili znamke Zastava najbolj priljubljeni. Foto: EPA

Datum objave razpisa za privatizacijo Zastave je odvisen od pogovorov med predstavniki srbskega ministrstva za gospodarstvo in predstavniki podjetij Magna Steyr in kitajskega proizvajalca avtomobilov FAW, za srbsko podjetje pa naj bi se zanimala tudi koncern General Motors oz. hčerinsko podjetje Opel in Peugeot. Če bodo pogovori uspešni, bo razpis objavljen sredi decembra, v nasprotnem primeru pa ga bodo začasno odložili.

V 80. letih prejšnjega stoletja je Zastava izdelala 150.000 avtomobilov letno, kasneje pa je proizvodnja močno upadla. Leta 2006 tako proizvodnja obrata, kjer je trenutno zaposlenih 3.500 ljudi, ni dosegla niti 20.000 avtomobilov.

Julija letos je Zastava podpisala pogodbo, v skladu s katero naj bi jeseni prihodnje leto v tovarni v Kragujevcu začeli sestavljati Oplov model Astra, kar naj bi proizvodnjo do leta 2012 znova dvignilo nad 10.000 avtomobilov letno. Pred tem pa se je srbsko avtomobilsko podjetje podpisalo tudi pogodbo, da bodo začeli izdelovati Fiatov model punto, ki naj bi ga na trgu ponudili pod znamko zastava 10.