Bregar želi v poslovanje podjetij vpeljati koncept socialnega mreženja. Njegova poslovna ideja v oddaji Prava ideja! Foto: MMC RTV SLO
Bregar želi v poslovanje podjetij vpeljati koncept socialnega mreženja. Njegova poslovna ideja v oddaji Prava ideja! Foto: MMC RTV SLO

Implementacija teh rešitev v gospodarsko življenje je pri nas malo počasnejša, saj mora tudi od države priti nek močen signal, da so to stvari, v katere se splača investirati. Prepričan sem, da menedžerji pri sami implementaciji teh rešitev ne bodo težava, saj so zelo dojemljivi.

Boštjan Bregar o tem, kako dojemljivi so slovenski gospodarstveniki za uporabo naprednih tehnologij
Predstavitev aplikacije
Poslovno družabno omrežje po Bregarjevih besedah omogoča hitrejši pretok informacij, sodelavci pa so zato bolj učinkoviti. Foto: www.marg.si
Prava ideja: Boštjan Bregar iz IT-podjetja Marg

Boštjan Bregar, direktor podjetja Marg, je strokovnjak za spletne tehnologije in IT-rešitve. Zadnjih pet let skupaj s svojimi sodelavci izpopolnjuje orodja, ki javnim ustanovam, gospodarskim podjetjem in poslovnim partnerjem lajšajo komunikacijo, skrajšajo obdelavo informacij in omogočajo učinkovitejše poslovanje.

Bregar, ki je tudi mentor mnogim mladim podjetnikom, je gostoval v oddaji Prava ideja! Oddaja je na sporedu vsako sredo ob 23. uri, ponovitev pa vsak četrtek ob 16.30 na 1. programu TV Slovenija. Ustvarjalci so se tokrat posvetili tudi vprašanju, kako pomembna je vloga mentorjev, ki pomagajo mladim skozi vse razvojne faze podjetja.

Razvili ste družabno omrežje, kot je Facebook, le da je namenjen poslovnemu svetu. Za kakšno omrežje gre?
Business connect social je nov način sodelovanja v podjetjih, tradicionalni model upravljanja v podjetjih je, da prek standardiziranih procesov ustvarjamo dodano vrednost, novodoben način pa je, da z metodo družabnih omrežjih ljudje sodelujejo pri pogodbah, projektih, poslovnih vsebinah. S tem se v popolnosti opolnomoči ljudi, ki delajo v velikih organizacijah, da lahko pridejo do izraza. To omrežje si lahko zamislite tako, kot deluje Facebook, kjer se pogovarjate o privatnem življenju, le da se tukaj izmenjavajo poslovne ideje.

Kaj podjetja s tem pridobijo?
Ljudje si lahko na ta način pomagajo drug drugemu, so v virtualnem kontaktu, a v realnem času, veliko hitreje se lahko pridobijo in posredujejo informacije. S tem se ljudje počutijo opolnomočeni, takšni pa so običajno bolj učinkoviti, inovativni in za podjetje še bolj koristni.

Gre za komunikacijo znotraj podjetja ali tudi med samimi podjetji?
Tudi za komunikacijo med partnerji ali strankami. Velikokrat podjetja ne predstavljajo le zaposleni, temveč tudi zunanji projektni izvajalci. Te je težko vključiti, če nimate podobnega orodja. Naše orodje je tako namenjeno vsem, ki delujejo v posamezni poslovni skupnosti.

Dobili ste naziv Microsoftov partner leta 2010. Kaj vam je prineslo to nagrado?
Leta 2010 smo to nagrado dobili za projekt Government connect. Rešitev za komuniciranje imamo namreč narejeno tudi za državno upravo, ki ima seveda še dodatne kompleksne varnostne dodatke. V letu 2010 in 2011 smo izpeljali zelo velik projekt na ministrstvu za obrambo, kjer so z našim orodjem prišli na popolnoma brezpapirno poslovanje, izboljšali učinkovitost. Nekdanja ministrica za obrambo Ljubica Jelušič je povedala, da so iz 12 dni, kolikor so pred tem potrebovali za obtok nekega dokumenta, prišli na nekaj več kot dva dni. Gre torej za šestkratno izboljšanje.

Sodelujete še s katerimi drugimi državnimi institucijami, podjetji v večinski državni lasti?
V Sloveniji imamo več kot 35 strank – od urada za javno plačilo, kontrola zračnega prometa, do strank v gospodarstvu: Droga Kolinska, Elektro Celje, Gen I, Aktual, Podravka, Atlantik in tako naprej. V storitvi Business connect imamo 8.000 uporabnikov, ki vsakodnevno delajo s to rešitvijo.

Imate tudi stranke iz tujine?
Lani smo dobili prvo stranko v tujini, je pa dejstvo, da z oblačnimi storitvami dobivamo uporabnike iz tujine. Sicer pa naše rešitve, ki jih uporabljajo slovenska podjetja, prek njih uporabljajo tudi tujci, ker imajo ekspoziture drugod.

Koliko je zaposlenih v vašem podjetju in kakšne kvalitete iščete pri sodelavcih?
Zaposlenih imamo 28 ljudi. Ob standardnih kvalitetah, torej poznavanje določenih vsebin, iščemo tudi transparentnost, komunikativnosti, odprtost, vključevanje v ekipo, da sodelavec želi le najboljše, je proaktiven, inovativen, da si želi konstanten napredek.

Se finančna kriza pozna tudi v vaši panogi?
Pozna se predvsem pri tem, da ni več velikih projektov. Pet let nazaj so bili ljudje zato, da so nekaj dobili hitreje, pripravljeni plačevati razvoj in ljudi. To je seveda drago. Teh projektov je v slovenskem prostoru čedalje manj in to se pozna predvsem velikim projektnim hišam. Tudi nam. Po drugi strani pa bodo zdaj prišle bolj do izraza storitve v oblaku. Za nas sta bili zadnji dve leti naporni zato, ker smo ustvarjena in lastna sredstva vložili v novo rešitev – Business connect social – ki deluje v oblaku. Ta kriza, ki nam odžira projekte, nam torej po drugi strani daje priložnost za rešitve v oblaku. Te so cenejše in bolj učinkovite.

Vlada načrtuje davčne spremembe, nižanje davka na dohodek pravnih oseb, 100-odstotna olajšava za vlaganja v razvoj. Vam bo to prišlo prav?
To je stoodstotno prava pot. Vsaka razbremenitev gospodarstva je dobrodošla. Smo najbolj obremenjeni s stroški dela in vidim, da je tudi tukaj nakazana smer. Vse, kar nam ostane, mi namreč dajemo nazaj v podjetje, ker verjamemo v razvoj. Želimo si biti globalno uspešni. Zato vse, kar nam država prepusti, vložimo v nova znanja, nove zaposlitve.

Implementacija teh rešitev v gospodarsko življenje je pri nas malo počasnejša, saj mora tudi od države priti nek močen signal, da so to stvari, v katere se splača investirati. Prepričan sem, da menedžerji pri sami implementaciji teh rešitev ne bodo težava, saj so zelo dojemljivi.

Boštjan Bregar o tem, kako dojemljivi so slovenski gospodarstveniki za uporabo naprednih tehnologij
Prava ideja: Boštjan Bregar iz IT-podjetja Marg