
Bruselj bo po besedah pristojnega evropskega komisarja Apostolosa Cicikostasa vmesno oceno o izvajanju evropske uredbe, namenjene zmanjšanju izpustov ogljikovega dioksida v avtomobilskem sektorju, opravil že v drugi polovici letošnjega leta, in ne prihodnje leto, kot sicer predvideva uredba.
V okviru revizije bodo proučili, kakšna bo vloga e-goriv pri doseganju ciljev in kakšno vlogo bi lahko imele druge tehnologije, je komisar povedal ob predstavitvi akcijskega načrta za avtomobilsko industrijo.
Leta 2023 sprejeta uredba določa cilj 55-odstotnega zmanjšanja emisij ogljikovega dioksida za nove avtomobile in 50-odstotnega zmanjšanja emisij za nove kombije z letom 2030 v primerjavi z ravnmi iz leta 2021. Glavni cilj zakonodaje pa je 100-odstotno zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida za nove avtomobile in kombije z letom 2035. Od tedaj v EU-ju ne bo mogoče prodajati novih vozil z motorji z notranjim zgorevanjem.
Glavni cilj dogovora pa je 100-odstotno zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida za nove avtomobile in kombije z letom 2035. Od tedaj v EU-ju ne bo mogoče prodajati novih vozil z motorji z notranjim zgorevanjem.
"Cilj za leto 2035 ostaja, kar pomeni, da se bomo držali tudi ciljev za leti 2030 in 2025," je še poudaril komisar.
Več fleksibilnosti za proizvajalce vozil
Bo pa komisija še ta mesec predlagala manjšo dopolnitev uredbe, ki bo proizvajalcem vozil omogočila več fleksibilnosti pri izpolnitvi cilja za leto 2025. Za to bodo imeli več časa, tako da se bodo lahko izognili finančni kazni, ki jih uredba predvideva v primeru neupoštevanja pravil.
Če na primer v letu 2025 ne bodo dosegli ciljev, bodo lahko po besedah Cicikostasa manko kompenzirali v letih 2026 in 2027 z večjim zmanjšanjem izpustov. Če bodo v letu 2025 presegli cilje, pa bodo nato v prihodnjih dveh letih pod manjšim pritiskom, je ponazoril.
Komisar za trajnostni promet je te ukrepe na področju prehoda na do okolja prijazno mobilnost predstavil v okviru akcijskega načrta za okrepitev konkurenčnosti evropske avtomobilske industrije, ki ga je pripravil na podlagi dialoga o prihodnosti panoge z različnimi deležniki.
Prehod na do okolja prijazno mobilnost želi Bruselj pospešiti tudi s spodbujanjem povpraševanja po brezemisijskih vozilih, pri čemer posebno pozornost namenjajo tistim, ki si tovrstnih vozil ne morejo privoščiti.
Ob akcijskem načrtu je komisija sprejela tudi dokument, v katerem predstavlja mogoče ukrepe za razogljičenje voznih parkov podjetij, pripravljati pa je začela tudi ustrezno zakonodajo.
Načrt poleg tega vključuje ukrepe, namenjene povečanju proizvodnje baterij za električna vozila v Evropi. Temu bo Evropska komisija v prihodnjih dveh letih namenila 1,8 milijarde evrov v okviru inovacijskega sklada EU-ja, pri čemer bo preučila tudi možnost neposredne finančne podpore proizvodnji baterij.
Med ključnimi področji ukrepanja, ki jih v akcijskem načrtu opredeljuje komisija, pa je še spodbujanje razvoja sistemov avtonomne vožnje v Evropi. V ta namen nameravajo vzpostaviti najmanj tri velika čezmejna testna območja, pa tudi industrijsko zavezništvo, v okviru katerega bodo lahko sodelujoča podjetja skupaj razvijala programsko opremo in rešitve umetne inteligence.
"Če bomo zdaj sprejeli prave odločitve, izkoristili priložnosti in se spoprijeli z izzivi, bo prihodnost evropske avtomobilske industrije tako impresivna kot njena preteklost," je predstavitev akcijskega načrta sklenil Cicikostas in dodal, da se delo šele začenja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje