Tovorni vlaki naj bi po novi progi med Divačo in Koprom potrebovali le pol ure. Foto: BoBo
Tovorni vlaki naj bi po novi progi med Divačo in Koprom potrebovali le pol ure. Foto: BoBo

Kot je zatrdila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, projekt ostaja tako v časovnih kot tudi finančnih okvirih, ki so že določeni v investicijskem programu. Potrdila je, da je marec 2026 rok, ko bo vzpostavljena prevoznost. "S tem ne mislim, da bodo vlaki takrat že vozili po voznem redu, ne bodo. Bo pa vzpostavljena prevoznost in proga se bo testirala," je povedala.

Pojasnila je še, da lahko po trenutni progi na dan pelje 94 vlakov, po novi enotirni progi jih bo lahko 212, ob vzpostavitvi dvotirne proge pa se bo to število povečalo na 252. Medtem ko potniški vlak med Divačo in Koprom zdaj vozi 45 minut, se bo po odprtju drugega tira ta čas skrajšal na 17 minut. Precej manj časa bodo porabili tudi tovorni vlaki, ki danes porabijo dobrih 100 minut, po novi progi pa bodo potrebovali le pol ure.

Sorodna novica Poročilo: Projekt Drugi tir ne poteka optimalno, pogodbeni roki so preseženi

Generalni direktor družbe 2TDK Matej Oset je ob robu ministričinega ogleda dejal, da so zelo ponosni na to, da je 80 odstotkov celotnega projekta končanega. Tudi sam je potrdil, da dela potekajo po načrtu in da zapletov ne pričakujejo. Spomnil je, da je pred njimi še vzpostavljanje vozne mreže z železniškimi tiri na togi podlagi, kar je označil za unikum v našem prostoru. "Sodelujemo tako z izvajalcem kot nadzorniki – in to več kot dobro. Vse tisto, kar je bilo pomembno, smo naredili v tem času," je pojasnil za Radio Slovenija.

Pristojni poudarjajo, da so izplačila del že dosegla 80 odstotkov

Prav tako pristojni poudarjajo, da so izplačila opravljenih del že dosegla 80 odstotkov. Kot je pojasnil direktor Kolektorja CPG-ja Kristjan Mugerli, v tem trenutku opažajo kumulativno vrednost plačil v vrednosti 515 milijonov evrov od celote 650 milijonov evrov.

Ob robu obiska so spregovorili tudi o zahtevku za ustavitev del na odseku 1 zaradi zamud pri izvedbi del na viaduktu Glinščica. Tega je vložil konzorcij izvajalca gradbenih del na drugem tiru, nadzorni inženir DRI-ja pa je ocenil, da je procesno neprimeren za obravnavo. Kot je pojasnil predstavnik DRI-ja Marko Movrin, zahtevek za dodatnih 350 milijonov evrov označujejo za povsem neutemeljen, zaradi česar ga je družba 2TDK v celoti zavrnila. Predstavniki Kolektorja so potrdili, da za zavrnjeni zahtevek pripravljajo odgovor, dokler ta ne bo pripravljen, pa zadeve ne komentirajo.

Na trasi drugega tira končanih 80 odstotkov del

Zaradi finančnih težav zmanjšanje števila delavcev?

Kot je poročal Radio Slovenija, je turško podjetje Yapi Merkezi zaradi finančnih težav zmanjšalo veliko število svojih delavcev, ostaja pa pogodbeni partner v naložbi. Trenutno je na delovišču tisoč delavcev, večino tudi s pomočjo podizvajalcev zagotavlja direktor družbe Kolektor Kristjan Mugerli. "Verjamem, da bo Kolektorju s svojimi inženirji, kadrom in znanjem uspelo to urediti."

Bratušek je še poudarila, da gradnja drugega tira predstavlja največji infrastrukturni projekt v državi, za katerega so v sklopu projekta opravili tudi največ geomehanskih in geoloških raziskav. Kljub temu je priznala, da tudi strokovnjaki, ki teren pregledujejo, ne morejo predvideti popolnoma vseh presenečenj, saj so bili med gradnjo soočeni tako z nepričakovanimi kraškimi pojavi kot plazovi in drugimi izzivi.

Eden izmed takšnih je plaz v dolini Glinščice, ki po danes znanih podatkih drsi za milimeter na mesec oziroma dober centimeter na leto. Kot so pojasnili pristojni, verjamejo, da ga je mogoče v doglednem času ustaviti, v vmesnem času pa tudi zgraditi progo. "Ta centimeter na leto potem lahko kompenziramo z ustreznimi tehničnimi rešitvami," je sklenil Movrin.