Na Darsu začetke del prilagajajo prometnim obremenitvam, vendar se je pri nekaterih obsežnejših delih nemogoče izogniti zastojem. Foto: BoBo
Na Darsu začetke del prilagajajo prometnim obremenitvam, vendar se je pri nekaterih obsežnejših delih nemogoče izogniti zastojem. Foto: BoBo

Med novogradnjami, ki jih namerava v letošnjem letu začeti Dars, izstopata predvsem druga cev predora Karavanke in začetek gradnje tretje razvojne osi na severnem delu. Za omenjene projekte je načrtovanih približno 40 milijonov evrov, od tega približno 15 milijonov za karavanški predor, približno 16 milijonov evrov za odsek tretje razvojne osi na južnem delu in sedem milijonov evrov za severni del.

Med novogradnjami izstopa tudi druga cev predora Karavanke. Za izvedbo projekta je načrtovanih 15 milijonov evrov. Foto: BoBo
Med novogradnjami izstopa tudi druga cev predora Karavanke. Za izvedbo projekta je načrtovanih 15 milijonov evrov. Foto: BoBo

Največ investicijskih sredstev, okoli 60 milijonov evrov, bo Dars namenil obnovam avtocest in hitrih cest, začetek teh pa je pogojen z uspešnostjo javnih razpisov za izvajalce. Na Darsu posamezne razpise že pripravljajo, večina projektov pa še čaka na odobritev pristojnega ministrstva za infrastrukturo. Kot so poudarili na Darsu, so obnove potrebne za podaljšanje življenjske dobe infrastrukture in izboljšanje prometne varnosti.

Dela, ki zahtevajo zaporo prometa, vsako leto stečejo po končanju zimske službe. To je sicer odvisno od posamezne lokacije in njene klimatske obremenjenosti, je pa to večinoma aprila. Ob tem na Darsu začetke del prilagajajo prometnim obremenitvam, ki so aprila in maja povezane z migracijskimi tokovi zaradi velikonočnih in prvomajskih praznikov. Prav zato dela pogosto začnejo na začetku maja. Potem ko so na Darsu lani obnovili skupno približno 65 kilometrov smernih vozišč, jih nameravajo letos obnoviti približno 55 kilometrov.

Med deli v predoru Makovec bo promet potekal dvosmerno v eni cevi predora. Foto: Tjaša Škamperle
Med deli v predoru Makovec bo promet potekal dvosmerno v eni cevi predora. Foto: Tjaša Škamperle

Zastoje med letošnjimi obnovami pričakujejo med sanacijo predora Golovec na vzhodni ljubljanski obvoznici. Če bo razpis uspešno končan, bodo dela predvidoma izvajali poleti. V zimski sezoni naj bi dela začeli v predoru Markovec, zavlekla pa naj bi se v pomladno sezono 2021. V času del bo promet potekal dvosmerno v eni cevi predora.

Zaradi zamenjave dilatacij na viaduktu Žepina in mostu Bolsko bodo poleti zastoji možni tudi na štajerski avtocesti, predvsem v času prometne konice. Podobno na Darsu pričakujejo pri jesenski menjavi dilatacij na mostu čez Savo na gorenjski avtocesti iz smeri Avstrije. Popolne zapore ob koncih tedna bodo spomladi ovirale promet pri viaduktu Šempeter. Zapore bodo tudi na priključku Ljubljana – Industrijska cona Moste, ki bo deležen obsežnejše prenove in izgradnje novega nadhoda. Podobno bo ob koncih tedna zaprt tudi priključek Ljubljana – zahod.

Zaradi začetka del na jugu tretje osi pri avtocestnem priključku Novo mesto bo od letošnjega poletja dalje obremenjen predvsem lokalni promet. V prvi polovici leta Dars med drugim načrtuje tudi začetek odstranitve in preureditve območja še edine preostale cestninske postaje na našem avtocestnem sistemu od skupno 34, to je postaja Dragotinci na pomurski avtocesti. Čelna cestninska postaja Dragotinci je bila zgrajena ob uvedbi vinjetnega sistema leta 2008 predvsem za cestninjenje tovornih vozil, tako da na samo pretočnost nima bistvenega vpliva, so zapisali na Darsu.