Gre za zemljišča, ki jih je Dars pod vodstvom Mateje Duhovnik potreboval pri gradnji avtocestnega odseka Pluska-Ponikve in so bila v lasti avtoprevoznika Mirka Kovačiča. Dars je imel pri pridobivanju zemljišč na tem odseku veliko težav, največje, kot kaže, prav s Kovačičem, ki ni privolil v ponujeno ceno.
Neuspeli poskus razlastitve, še višja cena ...
Mirku Kovačiču so najprej ponudili 224.500 evrov za 22.691 kvadratnih metrov zemljišča, kar je avtoprevoznik zavrnil. V drugi ponudbi je bil Dars pripravljen plačati 255.900 evrov za 17.829 kvadratnih metrov zemljišča, a se mu s Kovačičem tudi takrat ni uspelo dogovoriti. Sledil je neuspešen poskus razlastitve, nato pa sta se obe strani dogovorili, da Dars potrebna zemljišča odkupi za 663.292,54 evra, poleg tega pa Kovačiču izplača še odškodnino, našteva časnik Finance.
... odškodnina ...
Odškodnino so Kovačiču izplačali, ker je morala njegova družba zaradi avtoceste začeti poslovati na dveh lokacijah, kar naj bi ji povzročilo dodatne stroške, ki po dogovoru Kovačiča in Darsa znašajo 1,5 milijona evra, od česar naj bi se pol milijona namenilo za gradnjo nadvoza čez avtocesto. Po pisanju Financ je nenavadno, da je Dars privolil, da odškodnino izplača Mirku Kovačiču kot fizični osebi, čeprav sta se obe strani strinjali, da gre za škodo podjetja.
... in dohodnina
Dars je hkrati privolil, da Kovačiču plačajo tudi vse morebitne stroške, izdatke, davke in davščine, ki bi nastali kot posledica izplačila odškodnine. To pomeni, da je moral Dars poleg milijona evrov plačati še 333.333,33 evra akontacije dohodnine, in ker je odškodnina dvignila Kovačičevo odškodninsko osnovo, tudi doplačilo dohodnine v višini 209.192 evra, za kar so mu izdali odločbo.
Ta znesek zdaj v skladu s pogodbo od Darsa terja Kovačič, kar pomeni, da bi lahko Dars za zemljišče, ki je bilo junija 2007 ocenjeno na 224.500 evrov, plačal 2,7 milijona evrov. Revizijsko poročilo računskega sodišča, ki je še v fazi predloga, tako ugotavlja, da je predsednica uprave Darsa Mateja Duhovnik v tem primeru ravnala negospodarno in nezakonito.
Vlačič: Težava je v razlastitvenih postopkih
Minister za promet Patrick Vlačič je v Odmevih spomnil: "Če ta dva razlaščenca ne bi pristala na ta znesek, po naših ocenah še tri do štiri leta ne bi bilo dolenjskega kraka, kar pomeni, da je pri nas sistem razlastitev predolg."
"Če ga ne bomo skrajšali - mi smo že sedli za mizo z ministrstvom za pravosodje in pripravljamo predloge - potem se nam bo lahko podobno dogajalo tudi na tretji razvojni osi," opozarja minister za promet in dodaja, da "nekdo z majhnim koščkom zemlje se lahko odloči, da bo izkoristil vsa pravna sredstva in zavleče gradnjo za tri, štiri, pet let".
"Nimam več kaj reči o Duhovnikovi, zdaj o tem odloča agencija"
Vlačič je v Odmevih ob tej temi še dejal: "Danes me je neki novinar vprašal, ali še zaupam Duhovnikovi. Minister sploh ne sme nič reči v zvezi s predsedniki uprav, ker je zdaj agencija (za upravljanje kapitalskih naložb, op. a.) odgovorna za imenovanja nadzornikov, oni pa za imenovanja predsednike uprav. Agenciji nameravam poslati vse zbrane anekse, ki so se letos zgodili, ker je ona zdaj odgovorna za poslovanje podjetja, ministri nismo več. "
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje