Banke upnice Viatorja & Vektorja in uprava podjetja v sredo niso končali pogovorov o načrtu finančnega prestrukturiranja. Pogovore bodo nadaljevali v četrtek. Delavci so nad tem ogorčeni, vodstvo pa naj bi na odločitev bank čakalo do četrtka do 15. ure. Če banke načrta prestrukturiranja ne bodo podprle ali odgovor ne bo znan, sledi začetek insolventnega postopka - ali stečaj ali prisilna poravnava.
Delavci pa bodo po besedah predsednika Sindikata delavcev prometa in zvez v Viatorju & Vektorju Marka Vučka na četrtkovem shodu vodstvu postavili rok, do katerega se bo moralo izjasniti, kdaj bo sprožilo insolvenčen postopek.
"Pavček bi se moral že zdavnaj umakniti"
Nekateri delavci pred sedežem podjetja vztrajajo že vse od torka zjutraj. Pravijo, da pravljicam ne verjamejo več ter da pričakujejo začetek insolventnega postopka podjetja in na koncu stečaj logističnega podjetja.
30 delavcev bo pred prostori Viatorja & Vektorja vztrajalo do četrtka dopoldne, ko se jim bo pridružilo še več delavcev - znova se bodo namreč zbrali na protestnem shodu in od vodstva zahtevali pojasnila.
"Prvo sporočilo Pavčku od delavcev je, naj izplača denar, ki ga je dolžan. Mislim, da bi se že zdavnaj moral umakniti, pa bi se morebiti stvar iztekla drugače," je dejal eden izmed delavcev, hkrati pa je Pavčkovo ravnanje označil kot negospodarno.
Trije zaposleni ovadili vodstvo
Dopoldne so se nekateri zaposleni odpravili tudi na policijo. Vodstvo podjetja jim je namreč na plačilnih listah prikazovalo odtegovanje posojil, denar pa nato dejansko ni bil nakazan bankam. Z opomini za neplačilo posojil in s plačilnimi listami so se tako odpravili na policijo. Trije delavci so zaradi navedenega vložili kazensko ovadbo proti vodstvu.
Po besedah delavcev so od danes naprej zaprte tudi poslovalnice Viatorja & Vektorja na mejnih prehodih s Hrvaško, tega, ali jih je zaprlo vodstvo podjetja ali so se odločili delavci za stavko, pa nam niso znali povedati.
Na MMC-ju smo želeli govoriti tudi z vodstvom podjetja, vendar nas to ni želelo sprejeti.
Delavci v torek v pogajanjih z upravo
Predsednik upravnega odbora Skupine Viator & Vektor Zdenko Pavček je sicer delavcem na torkovem srečanju zagotovil, da bo, če banke finančnega prestrukturiranja ne bodo podprle oz. odgovora sploh ne bodo podale, uprava sama vložila predlog za začetek insolventnega postopka.
Okoli 200 delavcev v družbah Skupina Viator & Vektor, Viator & Vektor Logistika in Viator & Vektor Storitve - podjetje skupaj zaposluje okoli 530 ljudi - se je namreč v torek zbralo na protestnem shodu pred prostori družb in zahtevalo jasen odgovor o svoji usodi.
Pavček je delavcem nato pojasnil, da banke upnice še niso našle skupnega jezika glede reprograma posojil Viatorju & Vektorju, da pa upa na dogovor z bankami in podpira predlog sindikata, da sodeluje na sestanku z bankami upnicami. Delavcem je obljubil, da bo vsem predsednikom uprav bank upnic poslal elektronsko pošto, v kateri jih bo obvestil, da delavci zahtevajo skupni sestanek.
"Odgovor znan v vsakem primeru"
Odgovor uprave bo v vsakem primeru znan, je po srečanju z vodstvom pojasnil tudi predsednik Sindikata delavcev prometa in zvez v Viatorju & Vektorju Marko Vučko. Če bo odgovor bank negativen ali ga ne bo, uprava pa ne bo sprožila insolventnih postopkov, sindikat po Vučkovih besedah napoveduje, da bo sam začel postopek za stečaj.
Zadolženost Logistike: 13 mio. evrov
Kot je pojasnil direktor družbe Viator & Vektor Logistika Bojan Novak, zadolženost Logistike - z okoli 500 zaposlenimi - ni kritična. Po njegovih besedah je družba zadolžena za 13 milijonov evrov, ima pa poroštva za Skupino Viator & Vektor.
V medijih se sicer pojavljajo podatki, da naj bi Viator & Vektor bankam dolgoval okoli 140 milijonov evrov.
V Logistiki so ob odločitvi za začasno ukinitev izvajanje logističnih in servisnih storitev sredi julija zapisali, da je odločitev za to težka, saj imajo zasedene vse svoje zmogljivosti in sklenjene pogodbe tako z domačimi kot mednarodnimi kupci.
Družbe v nekdanji obliki ne bo nikoli več ...
Prihodnost Viatorja & Vektorja tako ostaja izjemno negotova in očitno je, da gre skorajda po isti poti kot pred njim Vegrad ali SCT. Vsa ta podjetja so na rob obstanka oziroma v prepad pripeljali člani uprav, ki so spoznali, da je čas za njihov umik šele takrat, ko je bilo že zdavnaj prepozno. In tudi v transportnem podjetju uprava o umiku očitno ne razmišlja, zato je pomembno mnenje številnih zaposlenih v tem podjetju, ki so prepričani, da družbe v nekdanji obliki ne bo nikoli več, je za Radio Slovenija poročal Danijel Poslek.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje