Zaposlena v Volkswagnovi tovarni v Zwickauu. Foto: EPA
Zaposlena v Volkswagnovi tovarni v Zwickauu. Foto: EPA

Volkswagen v Nemčiji nudi delo 17 odstotkom delavcev, ki jih zaposluje, drugod po svetu so stroški dela precej nižji kot doma.

Toda zaposleni, ne glede na plačilo, niso odgovorni za poslovne odločitve, ki so Volkswagen pahnile v manj konkurenčen položaj in s tem v finančne težave.

Ob Volkswagnovih težavah so v teh dneh svet preplavile slike proizvodne linije v podjetju. Mesečna plača za montažo denimo avtomobilskih vrat na karoserijo znaša do 4500 evrov bruto.

S spletne strani kununu.com, na kateri zaposleni anonimno vnašajo svoje prejemke za medsebojno primerjavo, izhaja, da Volkswagen delavcem pri tekočem traku v povprečju nameni od 50.000 do 56.000 evrov na leto. Polovica zaposlenih, ki ne delajo v proizvodnji, prejme mesečno 7000 evrov bruto, nad tem je t. i. plus tarifa za IT-strokovnjake ali vodje oddelkov, ki se začne pri 8500 evrih in ki jim želi uprava znižati plače za 18 odstotkov.
Tu so še velikodušne jubilejne nagrade: za 25 let dela dodatnih 1,45-kratnika plače, za 35 let skoraj tri dodatne plače.

Sindikati so v Volkswagnu zelo močni

Volkswagnova uprava bi plače zmanjšala, bonuse ukinila in odpravila skoraj 20 let star dogovor, ki za starejše zaposlene na proizvodnih linijah določa delovni čas od 25 do največ 33 ur na teden. Nov predlog: 35-urni delovnik.

Prejemki v Volkswagnu so višji od tistih v BMW-ju ali Mercedesu, ker imajo sindikati v podjetju ogromno moč in podporo drugega največjega lastnika – dežele Spodnje Saške. Vendar pa so plače delavcev postale težava, ko je Volkswagen začel izgubljati konkurenčnost in z njo dobiček na Kitajskem ter drugih trgih.

Največje vprašanje pa je, ali bo podjetje res zaprlo kakšnega od obratov v Nemčiji, vendar dokončne odločitve o tem ni kmalu pričakovati.