V Sloveniji smo lani dočakali prvo skupinsko potrošniško akcijo, katere cilj je bil cenejši nakup elektrike in plina. Odzvalo se je skoraj 41.000 potrošnikov in doseglo nižje cene brez skritih stroškov in vezave. 10.000 pa se je že odločilo, da akcijo tudi izkoristijo. Akcija "Zamenjaj in prihrani", s katero je ZPS spodbudil potrošnike k skupinskemu nakupu električne energije in zemeljskega plina, je tako olajšala odločitev številnih, da so zamenjali ponudnika. O podobnem receptu bi veljalo razmisliti tudi na področju bank, zavarovalnic in mobilnih operaterjev.
Pozabili, da nekoč ni bilo avtomobilskih zavarovanj
S pritiski potrošnikih organizacij se je doslej že veliko spremenilo. Verjetno so že pozabili, da avtomobili niso vedno imeli garancij, mobilni operaterji niso poznali cenovnih omejitev, izvor živil ni bil od nekdaj označen. Akcija se je končala decembra, zamenjave ponudnikov pa potekajo prav zdaj. Cene, ki so jih dosegli na licitaciji, so zelo konkurenčne, saj bi po izračunanih ocenah prihrankov več kot 60 odstotkov potrošnikov, ki bodo zamenjali samo dobavitelja elektrike, prihranilo letno do 50 do 150 evrov. Enako velja za delež tistih, ki bodo zamenjali dobavitelja elektrike in plina - ti si lahko obetajo prihranke celo od 75 do 200 evrov letno.
Pred akcijo klonili številni dobavitelji energije
Z akcijo se je močno razburkal trg električne energije in plina. Prav zanimivo je bilo spremljati nižanje cen, kljub številnim trditvam, da so pri nas cene energije že na minimumu. V medijih so se kar vrstila oglasna sporočila ponudnikov z novimi akcijskimi ponudbami. V Petrolu, denimo, so zatrdili, da so pri enotni tarifi ugodnejši od ponudbe v kolektivni kampanji ZPS ali pa v Elektru Celje, da so v segmentu gospodinjstev zagotovo najugodnejši.
70 odstotkov Slovencev ni nikoli zamenjalo ponudnika energije
Zamenjaj in prihrani je zagotovo akcija, ki je predramila ne le ponudnike energije, temveč tudi slovenskega potrošnika, ki se je doslej vedel zelo konzervativno. Kar 70 odstotkov jih še nikoli ni zamenjalo ponudnika električne energije. Ljudje se težko odločajo za zamenjavo, saj pogosto menijo, da se jim ne izplača oz. da bodo nižjo ceno plačevali le kratek čas. Za potrošnike odločitev o zamenjavi ponudnika ni najbolj enostavna, saj so ponudbe in akcije pogosto zapletene in jih je zelo težko primerjati med seboj.
Podobno tudi pri bančnih, zavarovalniških, mobilnih storitvah
Prvi skupinski nakup energije je tokrat pokazal in dokazal, da se s skupnimi močmi lahko stvari spreminjajo tudi tam, kjer se ni zdelo mogoče, in sicer na spremembam nenaklonjenem energetskem trgu. In veljalo bi razmisliti o podobnem receptu tudi na drugih področjih, zlasti pri bančnih, zavarovalniških, mobilnih storitvah in še kje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje