Volkswagnu se je obrestovala podpora države. Foto: EPA
Volkswagnu se je obrestovala podpora države. Foto: EPA
Nemčija
Nemci so svoje stare avtomobile odpeljali na razrez. Foto: EPA

Nemške oblasti so se odločile, da bodo financirale nakup dveh milijonov novih oziroma manj kot leto dni starih avtomobilov, da bi tako pomagale svoji avtomobilski industrijii v času gospodarske krize, ki ni prizanesla niti največjemu evropskemu gospodarstvu.

Po nekaterih ocenah naj bi premije nemški avtomobilski industriji prinesle pet milijard evrov, poroča dopisnik RTV Slovenija iz Berlina Boštjan Anžin, ki opozarja, da je omenjena državna spodbuda pustila tudi negativne posledice. Ob množičnem zanimanju državljanov za premije je za politike še najbolj neugodno to, da bo denarja najverjetneje zmanjkalo tik pred septembrskimi parlamentarnimi volitvami.

Avtomehaniki na udaru
Najhuje jo bodo po besedah Anžina odnesli nemški avtomehaniki, saj naj bi bilo pred zaprtjem okoli 5.000 od 40.000 nemških delavnic za popravila avomobilov, kjer naj bi se promet zmanjšal za tretjino. Opustošen je trg rabljenih avtomobilov, saj so cene padle tudi za polovico, zaradi česar naj bi v letu 2010 vrata zaprla vsaka četrta avto-hiša.

Tisti kupci, ki bi sicer kupili rabljene avtomobile, stare od 3 do 6 let, so se zaradi premije raje odločili za nove avtomobile. "Te stranke nam manjkajo in ne bodo se vrnile še nekaj let," je dejal Matthias Grafe, ki je lastnik centra za prodajo rabljenih avtomobilov.

Država je za premije oziroma - kot po besedah Anžina pravijo najhujši kritiki ukrepa - za veliko volilno zabavo namenila pet milijard evrov. Brez premije bi bilo letos v Nemčiji prodanih okoli 700.000 avtomobilov manj, tako pa bo na novo registriranih okoli 3 milijone in pol vozil, kar je 400.000 več kot lani.

Največ je prodal Volkswagen, najbolj pa je prodaja narasla Ladi, in sicer za 140 odstotkov. Med tistimi, ki jim je prodaja kljub ukrepu padla, je Marcedes. Marsikdo se boji novega strmega upada prodaje po izteku premije, pravi Anžin, saj v prihodnjih dveh letih ne bo tistih nakupov, do katerih bi prišlo, če jih ne bi že letos spodbudila premija.

To je žal ena senčnih strani tega, sicer zelo uspešnega ukrepa nemške vlade, pravi Robert Rademacher, predstavnik zveze nemških avtomobilskih proizvajalcev. Po nekaterih ocenah bo v letu 2010 prodanih kar okoli milijon avtomobilov manj. Marsikdo upa, da se bo takrat znova okrepilo povpraševanje v tujini in da bodo denarnice znova odpirali tudi tisti bolj premožni, saj tudi premija ni mogla rešiti prodaje velikih vozil, ki je strmo padla.