Madžarska ponuja 200 milijonov evrov kapitala za gradnjo drugega tira, vendar želi manjši delež v Luki Koper, del gradbenih poslov in svoj delež prevozov, razkriva zapisnik srečanja v Budimpešti sredi septembra.
"Vlada je projektno podjetje 2TDK ustanovila z vložkom enega milijona evrov. Že ob ustanovitvi je bila znano, da bo dokapitalizirano z dodatnimi vložki. Predvidena je dokapitalizacija v vrednosti 200 milijonov evrov," je konec septembra za TV Slovenija povedal direktor DRSI-ja (Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo) Damir Topolko. Pri tem naj bi toliko zagotovila država, enak znesek pa potencialni tuji partner. Kot razkriva zapisnik pogovora predstavnikov vlad obeh držav, so se prav o tej vsoti pogovarjali tudi v Budimpešti 12. septembra letos.
.
Milijoni evrov za vstop v Luko?
"Madžarska potrjuje svoj interes, da ostane vpeta v razvoj železnic in pristanišča. Zato želi dobiti dovolj informacij, da prispeva do novembra 2016 denar v podjetje 2TDK," so povzeli madžarsko stran v zapisniku. 200 milijonov evrov vložka madžarska stran pogojuje z možnostjo vstopa v lastništvo Luke Koper, možnost sodelovanja madžarskih podjetij pri gradnji drugega tira ter sodelovanje pri tovornem prometu prek družbe Gysev.
.
"Slovenci so odprti za sodelovanje"
Ko smo se s prošnjo za pojasnila obrnili na Gysev v avstrijsko-madžarski lasti, so nam pojasnili, da si s pomočjo vlade prizadevajo za večje sodelovanje pri razvoju Luke Koper in nadgradnji proge Koper—Divača. "Slovenci, kot so nas obvestili, so odprti za tak tip sodelovanja. Zato želi Gysev nadaljevati pogovore s Slovenskimi železnicami," je sporočil Adrienn Fleck iz podjetja Gysev Cargo.
Prav drugače pa zgodbo vidijo nekateri pri nas. Na Slovenskih železnicah pravijo, da se z madžarsko stranjo niso nikoli pogovarjali in da je podjetje Gysev bistveno premajhno, da bi lahko imelo večjo vlogo v projektu, čeprav je iz zapisnika razvidno, da ima močno državno podporo.
Rešitev veliki holding?
Ena izmed rešitev, ki se neuradno omenja, je ustanovitev velikega holdinga med Slovenskimi železnicami in Luko Koper, ki bi lažje pridobil denar za naložbe. Pri tem je vprašljivo sodelovanje Avstrijcev, ki si v Luko Koper močno želijo. Na Slovenskih železnicah Deloitte že pripravlja skrben pregled oziroma cenitev treh družb (Fersped, d. o. o., Adria Kombi, d. o. o., in SŽ-Tovorni promet), ki bi jih nato z menjavo deležev še tesneje povezali z avstrijsko stranjo. Prav madžarski scenarij je avstrijske partnerje po naših informacijah precej presenetil, vsekakor pa dokazuje, da država oziroma njeni predstavniki precej samosvoje iščejo rešitve za posel stoletja med Divačo in Koprom.
Ministrstvo: Luke ne prodajamo
Ministrstvo za infrastrukturo in prostor je v odzivu potrdilo, da se Madžarska kot zaledna država zanima za sodelovanje. "Delovni pogovori, na katerih se državi pogovarjata o možnostih in načinu sodelovanja pri projektu gradnje drugega tira, so v teku. Na srečanju v Budimpešti je Madžarska Sloveniji predlagala sodelovanje v obliki finančnega vložka 200 milijonov evrov in izrazila tudi druge predloge, kot je razvidno iz zapisnika."
Obenem na ministrstvu poudarjajo, da pogovori z Madžarsko še niso končani. "Ministrstvo je skupaj s podjetjem 2TDK dejavno pri iskanju rešitev za finančno konstrukcijo za gradnjo drugega tira, a odločitev za kakršno koli sodelovanje še ni bila sprejeta." Dodali pa so še, da je Luka Koper opredeljena kot strateško podjetje v Strategiji upravljanja kapitalskih naložb države. "Ponovno poudarjamo, da Luke Koper ne prodajamo," so še zapisali na ministrstvu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje