Da bi družba Slovenske železnice - Tovorni promet ostala najbolj dobičkonosna družba v vsej skupini, nujno potrebuje svež kapital za nakup novih lokomotiv in vagonov, sicer bo začela nazadovati in izgubljati svoj odličen položaj na slovenskem trgu. Po pojasnilu Slovenskih železnic za to potrebuje strateškega partnerja. Pogajanja o prodaji 49-odstotnega deleža že nekaj časa potekajo s češkim podjetjem Energetski in industrijski holding EPH češkega oligarha Daniela Křetínskega, ki deluje na področju energetike, logistike in medijev.
Levica poziva vlado k ustavitvi prodaje
V Levici privatizaciji Slovenskih železnic nasprotujejo, zato od vlade zahtevajo, naj prodajo ustavi.
Na Slovenskih železnicah zanikajo, da gre za prodajo, in poudarjajo, da gre za dokapitalizacijo s ciljem nadaljnjega razvoja družbe. Družba Slovenske železnice - Tovorni promet pa bo tudi po vstopu strateškega partnerja ostala v njihovi večinski lasti, poudarjajo.
Zakaj družbi, ki deluje na trgu, ne more pomagati država? "Za razliko od potniškega prometa, kjer je država tista, ki kupuje prevozna sredstva, voznih sredstev za tovorni promet država ne more nabavljati, saj bi šlo za neustrezno državno pomoč za komercialne dejavnosti," pojasnjuje predsednik nadzornega sveta Slovenskih železnic Bojan Brank.
Nemških in avstrijskih železnic ne zanima
Po Brankovem mnenju bi sicer najboljši partner bile nemške ali avstrijske železnice oziroma kakšno drugo podjetje iz železniškega sektorja, a teh pogoji prodaje, ki predvideva neprevladujoč delež v družbi, ne zanimajo.
Nadzorni svet se sicer še ni opredelil do strateškega partnerja, s katerim se pogaja uprava Slovenskih železnic, je pa o njem obveščen in bo o zadevi odločal, ko bo dobil na mizo vse papirje. Predvidoma naj bi se to zgodilo v prihodnjem mesecu dni. Zadnjo besedo pa bo imel Slovenski državni holding.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje