Vsak 15. avtomobil, ki ga izdelajo v Evropi, je prodan na ameriški trg. Foto: Reuters
Vsak 15. avtomobil, ki ga izdelajo v Evropi, je prodan na ameriški trg. Foto: Reuters

Slovenski dobavitelji in podizvajalci za evropski avtomobilski trg s strahom pričakujejo današnji izid pogovorov o morebitnih ameriških carinah na evropske avtomobile. Višje carine bi avtomatično pomenile zmanjšanje prodaje evropskih vozil na ameriških tleh, ocenjuje predsednik uprave Unior Darko Hrastnik: "Kar pomeni, da bi v zelo kratkem času prišlo do zmanjšanja naročil pri vseh slovenskih dobaviteljih v avtomobilski industriji."

Neposredno Slovenija sicer ne proizvaja vozil, ki bi bila prodana v ZDA, kljub temu so slovenski proizvajalci avtomobilskih delov posredno povezani z avtomobili, prodanimi čez lužo. Glavni analitik na GZS-ju Bojan Ivanc pravi, da je ta povezava v prvi vrsti preko dobave največjim trem nemškim proizvajalcem vozil, in sicer Volkswagnu, BMW-ju in Mercedesu: "Menimo, da bi se potencialna uvedba carin lahko odrazila v obliki pritiskov na nižje prodajne cene."

In glede na to, da kar 15 do 20 odstotkov BDP-ja v Sloveniji predstavlja prav avtomobilska industrija, je treba grožnje z višjimi carinami skrbno spremljati, še pravi Ivanc. Evropska unija se je sicer delno na aktualne zaostritve že pripravila. Številni avtomobilski koncerni, kot sta BMW in Mercedes, imajo namreč v ZDA že postavljene tovarne za vozila, prodana na ameriškem trgu. Bolj premijska vozila pa še vedno sestavljajo v Evropi, tako je kot rečeno vsak 15. avtomobil, narejen v Evropski uniji, prodan na ameriških tleh.