Najprimernejši način cestninjenja bi bil sistem, ki podatke, potrebne za izvedbo cestninjenja, obdelal v sami napravi (t. i. inteligentna naprava ali Smart Client) in nadzornemu centru enkrat tedensko ali mesečno le sporoči seštevek porabljene vsote. To bi bil tudi do uporabnika najprijaznejši način, saj bi bili osebni podatki (tako lokacijski kot časovni) pod izključnim nadzorom uporabnika, menijo v uradu informacijskega pooblaščenca.
Za cestninjenje ni treba "vsem" vedeti kje smo kdaj bili
Elektronsko cestninjenje v prostem prometnem toku namreč po naravi vključuje veliko obdelave podatkov, ki so po definiciji osebni podatki. Gre za podatke o tem, kje in kdaj se je v nekem obdobju nahajalo vozilo in po kateri poti je vozilo. Rešitev, ki predvideva centralizirano hrambo in obdelavo teh podatkov, je po mnenju informacijske pooblaščenke zato sporno z vidika varstva osebnih podatkov. In čeprav tovrstno "pobiranje" cestnin nedvomno terja obdelavo osebnih podatkov, pa ne zahteva njihove centralizirane obdelave, so v sporočilu za javnost zapisali v uradu informacijskega pooblaščenca.
Koga vse bi zanimali zbrani podatki?
Centralizirano zbiranje bi namreč težko preprečilo zlorabo osebnih podatkov za druge namene, saj bi ti podatki zanimali tudi druge, med njimi policijo, zavarovalnico, oglaševalce ... Prav hramba podatkov pod nadzorom posameznika, kjer bi nadzorni center prejel le agregat porabe, pa bi takšno zlorabo preprečila, a še vedno, na podlagi privolitve posameznika, omogočila njihovo posredovanje drugim.
Možnost obdelave podatkov ob ohranitvi anonimnosti
"Dars žal omenjene možnosti, ki ohranja anonimnost voznikov, v razpisu sploh ni predvidel," opozarja urad na Darsov razpis za ponudbe glede izvedbe elektronskega cestninjenja, v katerem od ponudnikov zahtevajo, da v ponudbo vključijo tudi možnost sheme za lahka vozila. Po mnenju urada informacijskega pooblaščenca bi bilo ob izbiri enega sistema za težka vozila pozneje zelo težko ekonomsko utemeljiti izbor, delovanje in vzdrževanje drugega ali drugačnega sistema, pri katerem so vplivi na pravico do varstva osebnih podatkov drugačni.
Evropska direktiva o elektronskem cestninjenju dopušča uvedbo tehnologije mikrovalov in prenos podatkov prek brezžičnih komunikacijskih omrežij. Dars je razpis za morebitne ponudnike objavil že 8. avgusta, a bi ga moral po mnenju AUKN-ja zamrzniti, saj je pogoj za uspešen razpis sprejetje ustreznega zakona, ki pa v tem času najverjetneje v državnem zboru ne bo sprejet.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje