Letalska družba Air France je od vlade prejela posojilo v vrednosti 7 milijard evrov, kupcem pa sporoča, da bodo za povračilo stroškov morali počakati 12 mesecev. “Ker ne vemo, kdaj in kako bo turizem okreval, pri naši letalski družbi vzdržujemo politiko odloženih povračil letalskih vozovnic, odpovedanih zaradi koronakrize,” je za Euronews povedal tiskovni predstavnik francoske letalske družbe. Podobna zgodba je pri njihovi partnerski družbi, nizozemskem prevozniku KLM.
EasyJet, ki je z vlado Združenega kraljestva zagotovil izplačilo 686 milijonov evrov, zatrjuje, da kupci lahko dobijo povrnjen denar, če pokličejo številko za podporo. “Potniki, katerih poleti so bili odpovedani, lahko brezplačno izberejo nov polet, prejmejo bon v vrednosti svoje spletne rezervacije ali zahtevajo vračilo stroškov,” pojasnjuje predstavnik britanskega nizkocenovnika. Potrošniki sicer pritrjujejo, vendar se pritožujejo zaradi dolgih čakalnih vrst.
Panevropska mreža za nadzor zračnega prometa Eurogroup pravi, da je bilo od začetka pandemije odpovedanih milijon poletov. Število vseh je tako padlo za kar 87 odstotkov. Mednarodno združenje za zračni promet, ki zastopa interese letalskih prevoznikov, po ocenah strankam dolguje 32,3 milijarde evrov.
Letalske družbe, skupaj z drugimi vpletenimi v potovalnem in turističnem sektorju, spodbujajo vlado, da odloži zahtevek za takojšnje vračilo stroškov, vendar številni potrošniki, ki jih je koronakriza hudo prizadela, temu nasprotujejo.
Bruselj v pripravljenosti
Marca je EU objavil smernice, v katerih znova poudarja, da so stranke upravičene do povračila. "Če prevoznik predlaga vavčer, ta ponudba ne more vplivati na potnikovo pravico, da se namesto tega odloči za povračilo," so zapisali. Adina Vălean, evropska pooblaščenka za promet, je namignila: “Še naprej spremljamo hitro razvijajoče se razmere in po potrebi bomo nadaljevali ukrepe.”
Alternativni načini vračila stroškov
Eden izmed načinov, da potniki dobijo povrnjene stroške odpovedanega potovanja, je s povračilom stroškov pri izdajateljih kreditnih kartic. Evropski potrošniški center Francija pojasnjuje, da nekatere družbe ponujajo vračilo, če podjetje ne dostavi oziroma izpolni plačane storitve. “Najprej poskusite najti rešitev pri trgovcu neposredno, če je mogoče pisno. Če trgovec ne reagira, vam noče povrniti stroškov ali bankrotira, se obrnite na izdajatelja kreditne kartice oziroma svojo banko. Če tudi ta noče povrniti stroškov, se obrnite na njihovega bančnega posrednika."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje