Nemška vlada je jezna na ameriško finančno ministrstvo in GM, ker sta ji zadnji trenutek sporočila, da bo evropska veja podjetja potrebovala dodatnih 300 milijonov evrov kratkoročnih sredstev. Foto: Reuters
Nemška vlada je jezna na ameriško finančno ministrstvo in GM, ker sta ji zadnji trenutek sporočila, da bo evropska veja podjetja potrebovala dodatnih 300 milijonov evrov kratkoročnih sredstev. Foto: Reuters

Nekaj ur pred začetkom srečanja je italijanski proizvajalec avtomobilov Fiat, ki je veljal za najresnejšega kupca, sporočil, da se srečanja s predstavniki nemške vlade, predstavniki zveznih dežel, General Motorsa in Magne ne bo udeležil. Na srečanju so se dogovarjali o odkupu General Motors Evropa, ki ima v lasti Opel in Vauxhall.

Nepotrebno izpostavljanje tveganjem
Fiat je menil, da so zahteve nemške vlade po dodatnih sredstvih "nerazumne". Vodja Fiata Sergio Marchionne je sporočil, da bi dodatna finančna sredstva, ki naj bi jih Fiat nakazal Oplu, njegovo podjetje "po nepotrebnem in neodgovorno" izpostavila tveganjem, saj še nima dostopa do Oplovih poslovnih knjig.

Čakajoč ameriški odgovor
V igri za prevzem GM-a je tako pravzaprav ostala le še Magna. Dokončna odločitev naj bi bila sprejeta, ko bo nemška vlada od ZDA prejela zahtevane odgovore. Prodaja GM Evropa je ključni del načrta restrukturacije ameriškega proizvajalca avtomobilov, ki se je znašel v velikih težavah.

GM tik pred stečajem
Ameriška veja GM-a naj bi po pričakovanjih v ponedeljek razglasila bankrot po 11. poglavju. Podjetje je od ameriške vlade prejelo že več kot 20 milijard dolarjev pomoči, a se mu vseeno ni uspelo rešiti iz velikih težav. Če ne bodo našli rešitve, bi bila tudi evropska veja GM-ja lahko razglašena za insolventno.

Odločujoča vloga Berlina
Čeprav bo na koncu kupca Opla in Vauxhalla izbral GM, pa ima pri odločanju pomembno vlogo tudi nemška vlada, saj je Berlin obljubil največ finančne pomoči morebitnemu kupcu. Okoli polovica od 50.000 delavcev v evropski veji GM-ja je zaposlenih v Nemčiji.

T. V.